آفتاب

دیدار ترامپ با دوترته در میان انتقادهای حقوق بشری

دیدار ترامپ با دوترته در میان انتقادهای حقوق بشری

رئیس‌جمهوری آمریکا در میان پرسش‌های مدافعان حقوق بشر با همتای فیلیپینی خود دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست،‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز –دوشنبه- در میان پرسش‌های مدافعان حقوق بشر درباره جنگ خونین مواد مخدر که به کشته شدن غیرقانونی هزاران نفر منجر شده است با «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فیلیپین دیدار و گفت وگو کرد.

ترامپ در تماس تلفنی آوریل گذشته دوترته را برای اقدام باورنکردنی در مقابله با تجارت غیرقانونی مواد مخدر تحسین کرده بود. این تماس تلفنی به طور ویژه بر مساله کره‌شمالی متمرکز شده بود. در این تماس تلفنی ترامپ نیز از دوترته دعوت کرده بود که به واشنگتن برود.

بر همین اساس دو رئیس‌جمهور برای نخستین بار دیدار کوتاهی در حاشیه نشست اقتصادی در ویتنام با یکدیگر داشتند و با هم عکس گرفتند.

با این وجود ترامپ از پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا دوترته را در زمینه حقوق بشر تحت فشار قرار خواهد داد یا نه خودداری کرد.

ترامپ در آغاز دیدار دوجانبه خود با دوترته با بیان اینکه ما روابط خوبی داریم، گفت: «از اینکه اینجا هستیم، بسیار زیاد لذت بردم.»

در حالی که ترامپ ترجیح داده بود درباره آب و هوای خوب مانیل صحبت کند، دوترته پرسش‌های خبرنگاران آمریکایی که تلاش می‌کردند ترامپ را در زمینه حقوق بشر تحت فشار بگذارند را قطع کرد و گفت که اینجا کنفرانس خبری نیست این یک دیدار دوجانبه است.

 

کد N1790951

وبگردی