آفتاب

«تلفات زلزله» خیلی بیش از 200 نفر است | اوضاع بحرانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه | کشته های روستاها هنوز شمارش نشده

«تلفات زلزله» خیلی بیش از 200 نفر است | اوضاع بحرانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه | کشته های روستاها هنوز شمارش نشده

«تلفات زلزله» خیلی بیش از اینهاست | این جانِ کلام نماینده اسلام‌آباد و دالاهو در مجلس است که از عمق فاجعه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر می دهد. او می گوید: بسیاری از افراد زیر آوار بوده و... تعداد آمار مجروحان و یا کشته شدگان بیشتر خواهد شد. فلاحت پیشه آمار 200 کشته را مربوط اجساد کشف شده شب گذشته می داند و از افزایش آمار کشته شدگان خبر می دهد.

بیشتر بخوانید: زلزله کرمانشاه؛ تلفات زلزله .
بیشتر ببینید: عکس زلزله کرمانشاه و...
بیشتر ببینید: فیلم زلزله کرمانشاه .
بیشتر ببینید: فیلم: زلزله در کربلا .

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با انتقاد از ضعف اقدامات درمانی و امدادی در زلزله استان کرمانشاه، گفت: به طور حتم میزان تلفات جانی افزایش یافته و عمق فاجعه بسیارزیاد است.
حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده اسلام‌آباد و دالاهو درخصوص آخرین شرایط زلزله زدگان در استان کرمانشاه، گفت: مرکز زلزله استان کرمانشاه است که به اشتباه درابتدا مرکز این بحران سلیمانیه اعلام شد، بیشترین آمار از تلفات جانی و مالی هم در استان کرمانشاه می باشد؛ شهرهایی مانند سرپل ذهاب، اسلام آباد، گیلانغرب  و دالاهو بیشترین آمار ازتلفات را دارند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو درمجلس شورای اسلامی، افزود: آمار اعلام شده  یعنی 200 نفر کشته و حدود هزار نفر مجروح مربوط به شب گذشته است،  بنابراین در حال حاضر تعداد بسیاری از افراد به خصوص درمناطق روستایی زیر آوار بوده و طبق پیش بینی ها تعداد آمار مجروحان و یا کشته شدگان بیشتر خواهد شد.
وی باتاکید براینکه کمک رسانی و امداد رسانی ها باید با سرعت بیشتر و در موعد مقرر انجام شود، تصریح کرد: شب گذشته پس از تماس با برخی مسئولان به علت عدم پاسخگویی آنها ناچار شدیم با استفاده از تعدادی خبرنگار اطلاع رسانی ها انجام شود، زیرا عمق فاجعه بسیار بیشتر از آن چیزی است که شب گذشته اعلام شد.
فلاحت پیشه با انتقاد از ضعف اقدامات درمانی و امکانات امدادی، گفت: گستره مسیر چند صد کیلومتر بوده و آسیب ها بسیار زیاد است، بنابراین تعجیل در امدادرسانی ها به ویژه درمناطق روستایی باید صورت گیرد؛ بیمارستان اسلام آباد که قطب درمانی منطقه است درحال حاضر مشکلات بسیاری دارد، به طوری که شب گذشته تعدادی از مجروحان در حیاط بیمارستان درمان شدند.
این نماینده مردم درمجلس دهم، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تعامل همه دستگاه ها در امدادرسانی ها به زلزله زدگان، افزود: امیدوارم امروز به سرعت امدادرسانی ها صورت گیرد، با توجه به  اینکه منطقه سرد سیر است باید کمک های لازم و موردنیاز در اسرع وقت به مردم داده شود؛ اما به طورحتم باید منتظر آمار بالاتری از تلفات جانی باشیم.
فلاحت پیشه با بیان اینکه شب گذشته جلسات مدیریت بحران در وزارت کشور تشیکل شده است، تصریح کرد: از داخل جلسه با برخی مسئولان به صورت تلفنی صحبت هایی شد، اما امدادرسانی ها موکول به امروز صبح شده است؛ البته مسئولان از برخی مناطق پس از وقوع زلزله اطلاع نداشتند، به طوری که در ساعت 3 شب گذشته دربرخی مناطق اجساد از زیر آوار خارج می شد،  اما مسئولان اعلام کردند که گزارشی از این مناطق به دست ما نرسیده است.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات اربعین را می توان به حادثه دیدگان در زلزله منتقل کرد، گفت: روند درمانی مجروحان از امروز صبح بهتر شده و نیروهای نظامی برای کمک به مردم وارد عمل شدند، اما به طورحتم امکانات مورد نیاز باید با کمک همه دستگاه ها در اختیار مردم قرار گیرد؛ بنابراین انتظار می رود که دولت کمک های لازم را ارایه دهد.
کد N1790842

وبگردی