آفتاب

آمار مجروحان زلزله کرمانشاه؛ تاکنون 1700 نفر | دارندگان گروه خونی O به سازمان انتقال خون بشتابند!

آمار مجروحان زلزله کرمانشاه؛ تاکنون 1700 نفر | دارندگان گروه خونی O به سازمان انتقال خون بشتابند!

آمار مجروحان زلزله کرمانشاه؛ تاکنون 1700 نفر | بر اساس آخرین آمار اعلام شده، بر اثر زلزله دیشب کرمانشاه تا کنون 1700 نفر از هموطنان مصدوم و مجروح، و 207 تن کشته شده اند. مقامات بیمارستانی از نیاز به گروه خونی O مثبت و منفی برای روند درمان مجروحین زلزله کرمانشاه خبر می دهند...

بیشتر بخوانید: زلزله کرمانشاه؛ تلفات زلزله .
بیشتر ببینید: عکس زلزله کرمانشاه و...
بیشتر ببینید: فیلم زلزله کرمانشاه .
بیشتر ببینید: فیلم: زلزله در کربلا .

بهنام سعیدی؛ سخنگوی سازمان مدیریت بحران، در ارتباط زنده تلویزیونی با اعلام افزایش مجروحان زلزله به ۱۷۰۰ نفر، اظهار داشت: تا این لحظه ۲۰۷ نفر جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به اینکه مجروحان این زلزله به مناطقی که پیش بینی شده بود، اعزام شده اند و برخی بستری و برخی دیگر به صورت سرپایی مداوا شدند، خاطرنشان کرد:‌ به محض روشن شدن هوا، تعداد ۱۹ بالگرد برای نجات و یا جا به جایی احتمالی مجروحان به منطقه کرمانشاه اعزام شده است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: مردم عزیزمان همکاری بسیار خوبی را داشتند و خواهش می کنیم که آرامش خود را حفظ کنند؛ به توصیه‌ها و راهنمایی‌های مسوولان محلی گوش دهند و مسیر را برای رفت و آمد آمبولانس ها باز کنند چرا که ثانیه ها و لحظه ها برای نجات جان افراد حائز اهمیت است.
سعیدی همچنین درباره وضعیت امکانات و خدمات درمانی، گفت:‌ تا این لحظه کمبودی به ما اعلام نشده و اقلام مورد نیاز در استان پیش بینی شده و یا در صورت نیاز از استان های هم جوار فرستاده شده است.
گروه‌های خونی o منفی و o مثبت به یاری زلزله زدگان کرمانشاه بشتابند
رییس سازمان انتقال خون از دارندگان گروه‌های خونی o منفی و o مثبت درخواست کرد که برای کمک به مصدومان زلزله کرمانشاه خون خود را اهدا کنند.
علی‌اصغر پورفتح‌اله در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نیاز خونی در مناطق زلزله‌زده گفت: سازمان انتقال خون برنامه آمادگی برای حوادث بحرانی را در کشور دارد. روز گذشته قبل از این حادثه ذخیره خونی در سراسر کشور 7 برابر مصرف روزانه‌مان بود.
او ادامه داد: با 7 برابر مصرف روزانه می‌توانیم بحران‌ها را مدیریت کنیم. شب گذشته با ارسال خون از استان‌های معین ذخیره خون را در استان کرمانشاه افزایش دادیم. در حال حاضر نیز مشکلی در این زمینه نداریم.
رییس سازمان انتقال خون گفت: اولویت اهدای خون با گروه خونی o منفی و سایر گروه‌های خونی‌های منفی و سپس گروه خونی o مثبت است و از مردم درخواست داریم نسبت به اهدای خوان اقدام کنند.
وی افزود: گروه خون o منفی را به همه گروه‌های خونی بدون انجام آزمایش‌های سازگاری می‌توان تزریق کرد. میزان ذخیره گروه‌های o منفی در این ایام بحرانی معمولا کاهش می‌یابد و o مثبت نیز یک گروه خونی دهنده همگانی است.
پورفتح‌اله خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم در مراجعه برای اهدای خون، اولویت با این گروه‌های خونی باشد.
کد N1790814

وبگردی