آفتاب

زلزله در ایلام +عکس | تلفات و خسارات زلزله دیشب در ایلام

زلزله در ایلام +عکس | تلفات و خسارات زلزله دیشب در ایلام

زلزله در ایلام | استان ایلام یکی از نزدیک ترین استان های کشور به مرکز زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه بود. در پی وقوع این زلزله، 70 نفر از اهالی استان ایلام مصدوم شدند. بسیاری از مردم ایلام از بیم پس لرزه های احتمالی دیشب را در خیابان ها گذراندند.

بیشتر بخوانید: زلزله دیشب؛ آخرین جزییات .
بیشتر بخوانید: اخبار زلزله کرمانشاه .
بیشتر بخوانید: پس لرزه های زلزله دیشب .
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: دانشگاه علوم پرشکی در حالت آماده باش کامل است و تمام عمل‌های غیر ضروری در آن لغو شده است.
علی دل‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت استان ایلام پس از وقوع زلزله بیان داشت: طبق آخرین آمار 70 نفر در این حادثه مجروح شده‌اند.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پرشکی در حالت آماده باش کامل است و تمام عمل های غیر ضروری  در آن کنسل شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعلام کرد: این دانشگاه آماده پذیرش بیماران از شهرستان‌های سرپل دهاب و قصر شیرین است.
اطلاعاتی از میزان خسارت مالی در حوزه ارتباطی استان ایلام وجود ندارد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: هم اکنون نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد اما در صورتی که قرار باشد از سایت پرتابل به عنوان حامی تجهیزات فعلی استفاده شود، از ظرفیت‌های موجود تجهیزاتی که برای ایام اربعین حسینی ایجاد شده است، استفاده می‌شود.
عباس بیرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به وضعیت ارتباطی استان ایلام گفت: هم اکنون با توجه به تلاش‌های انجام شده وضعیت ارتباطی کاملا نرمال و مناسب است. زیر ساخت‌های ارتباطی از وضعیت نرمال و مطلوب بهره‌ می‌برند و مشکلی در حوزه ارتباطی استان ایلام به عنوان یکی از مناطق زلزله زده وجود ندارد.
بیرامی درباره نیازمندی استان ایلام به انتقال تجهیزات از جمله آنتن‌های سیار گفت: هم اکنون نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد اما در صورتی که قرار باشد از سایت پرتابل به عنوان حامی تجهیزات فعلی استفاده شود، از ظرفیت‌های موجود تجهیزاتی که برای ایام اربعین حسینی ایجاد شده است، استفاده می‌شود و نیازی به انتقال تجهیزات ارتباطی از سایر استان‌ها به ایلام وجود ندارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه وضعیت شبکه ثابت ارتباطی نرمال است، اظهار داشت: شبکه ثابت ارتباطی از جمله اینترنت ADSL و شبکه سیم مسی دارای حالتی پایدار و نرمال است و فقط چند سالی به‌دلیل قطعی برق دچار مشکلاتی شده بودند که پس از رفع مشکل قطعی برق حالا دوباره در مدار هستند و در حالت نرمال به کار خود ادامه می‌دهند.
وی درباره خسارت‌های مالی حوزه ارتباطات ایلام تاکید کرد: هنوز از میزان خسارات مالی وارده در حوزه ارتباطی استان ایلام خبری اعلام نشده اما به‌زودی با بررسی و پیگیری بیشتر میزان خسارت مالی اعلام شده به زیرساخت و تجهیزات ارتباطی استان اعلام می‌شود.
سپاه در دو استان ایلام و کرمانشاه بیمارستان صحرایی برپا می‌کند
سخنگوی سپاه پاسداران از برپایی بیمارستان‌های صحرایی در چند ساعت آینده برای خدمات‌رسانی به مجروحان استان‌های زلزله زده خبر داد.
سردار سرتیپ رمضان شریف درخصوص اقدامات سپاه در پی وقوع زمین‌لرزه در استان‌های غربی کشور گفت: سپاه پاسداران از همان ساعات اولیه در استان‌های کرمانشاه و ایلام و مجموعه نیروی زمینی سپاه نیز در شمال غرب کشور با حضور در ستاد بحران و جلسه‌ای که با مسئولان استان‌ها برگزار شد، برای خدمات‌رسانی اعلام آمادگی کرد.
وی افزود: مسئولان این استان‌ها درخواست برپایی بیمارستان صحرایی را داشتند که ظرف چند ساعت آینده دو بیمارستان صحرایی در ایلام و کرمانشاه برپا می‌شود.
رئیس روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: هم‌چنین دستورات لازم داده شده تا اگر استان‌های هم‌جوار نیز نیاز به کمک داشتند به آنها نیز رسیدگی شود. هوا و فضا سپاه نیز برای خدمات بیشتر کاملا آماده است.
شریف ادامه داد: مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه به زودی بیمارستان‌های صحرایی را برپا خواهد کرد تا مجروحین بتوانند در آنجا استقرار پیدا کنند.
تصاویر: مردم ایلام دیشب را در خیابان ها گذارندند:




کد N1790702

وبگردی