آفتاب

علی‌پور آقای گل شود، به روسیه می‌رود

علی‌پور آقای گل شود، به روسیه می‌رود

چرا علی علیپور به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟

روزنامه خبرورزشی نوشت: این شاید پرسش مهمی حداقل برای هواداران پرسپولیس باشد که بهترین مهاجم فصل این تیم از سوی کارلوس کی‌روش نادیده گرفته می‌شود. مرد پرتغالی حداقل می‌توانست ستاره هفته‌های اخیر پرسپولیس را هم تست بزند اما چنین نکرد. چرا؟

شاید دلیل اصلی آن به رقبای سرسختی باشد که در خط حمله تیم ملی خودنمایی می‌کنند. کریم انصاری‌فرد ستاره المپیاکوس است، رضا قوچان‌نژاد در لیگ هلند می‌درخشد و کاوه رضایی هم در بلژیک توانسته خوب ظاهر شود. گرچه سردار آزمون افت کرده اما در رده ملی همچنان مهره قابل اتکایی است. شاید تنها نقد وارده به دعوت مهدی طارمی باشد که او هم به عنوان وینگر چپ و راست مد نظر کارلوس کی‌روش قرار دارد. تجربه نشان داده مرد پرتغالی اعتقاد خاصی به لژیونرهایی دارد که در اروپا توپ می‌زنند و این دسته از بازیکنان را حرفه‌ای‌تر می‌داند اما...

این وسط یک اما وجود دارد. یک منبع مطلع و نزدیک به تیم ملی به ما خبر داد در صورتی که علی علیپور بتواند این آمادگی را حفظ کند و صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر ایران شود، احتمال دعوت او به تیم ملی قوت خواهد گرفت. طرف مدعی بود چنانچه علی علیپور بتواند در پایان لیگ هفدهم آقای گل شود، آن‌گاه می‌تواند بلیت سفر به روسیه را هم برای خود رزرو کند!

حرف پربیراهی هم نیست. در فصل ۹۳-۹۲ کریم انصاری‌فرد توانست با پیراهن تراکتورسازی تبریز آقای گل فوتبال ایران شود و به همین دلیل کارلوس کی‌روش نیز او را با خود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برد. تنها راه علی علیپور برای رسیدن به پیراهن تیم ملی و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم صدرنشینی و آقای گلی لیگ برتر ایران به نظر می‌رسد. راهی که در غیاب مهدی طارمی محروم، طی کردن آن کار چندان دشواری نیست. خاصه آن که علی علیپور با نظر مثبت برانکو پنالتی‌زن اول تیمش هم محسوب می‌شود. گفتنی است در حال حاضر محمد قاضی، مهاجم پدیده مشهد با ۷ گل زده صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است که علی علیپور و عیسی آل‌کثیر را با ۶ گل زده در تعقیب خود می‌بیند.

43503

کد N1790501

وبگردی