آفتاب

جشنِ بزرگ فرهنگی شبکه چهار سیما ویژه «کتابخوانی»

جشنِ بزرگ فرهنگی شبکه چهار سیما ویژه «کتابخوانی»

شیکه چهار سیما با ویژه برنامه «برگ ۲۴» روز کتاب و کتابخوانی را جشن می‌گیرد.

محمد رحیمی (تهیه‌کننده ویژه برنامه «برگ ۲۴») گفت: شبکه چهار سیما همزمان با ۲۴آبان روز کتاب و کتابخوانی، جشن بزرگی برای اهالی کتاب برگزار می‌کند که نخستین جشن ملی رسانه‌ای در حوزه کتاب به‌حساب می‌آید.

وی افزود: مارال دوستی، شاهین شرافتی، سعید بیابانکی و رشید کاکاوند اجرای این ویژه برنامه ۱۲ ساعته را که از ساعت  ۱۰ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲۲ از «موزه و کتابخانه ملک» پخش می شود برعهده دارند.

رحیمی گفت: برای این ویژه برنامه یک پیش درآمد سه قسمتی در نظر گرفته‌ایم که از امشب پخش آن آغاز می شود و ما در این سه شب در بخش‌های ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای از مخاطبان نظرخواهی می‌کنیم. مارال دوستی در این سه قسمت بخش‌های ویژه برنامه را معرفی و از مخاطبان شبکه دانایی دعوت می‌کند تا با ارسال پیامک، در موارد مختلف از قبیل نام کتاب، نویسنده، ناشر و .. در میان آثار معاصر (در سده اخیر)، اثر برتر را انتخاب کنند و هر فردی که بالاترین امتیاز را در نظرسنجی کسب کند به عنوان شرکت کننده منتخب مردمی در برنامه اصلی حضور یافته و معرفی و تقدیر خواهد شد.

رحیمی که پیش از این تهیه کنندگی برنامه‌هایی همچون «کارنامه» و «کتاب۴» را بر عهده داشته است افزود: ویژه برنامه زنده «برگ ۲۴» از بخش های مختلفی همچون: کتاب و کتاب خوانی، کودک و نوجوان، خانواده های کتابی، فضای مجازی کتابی، راویان دفاع مقدس، مروجین کتاب در سه حوزه ترجمه، دین و بین الملل تشکیل شده است که در هر کدام از این قسمت ها از میهمانان مرتبط با موضوع دعوت به عمل می‌آید.

وی دعوت از نویسندگان بزرگ و مطرح سال‌های اخیر و همچنین دعوت از  بازیگران سینما و تلویزیون فعال در حوزه کتاب را از جمله بخش های جذاب این جشن کتاب عنوان کرد و افزود: در خبرهای تکمیلی تر اسامی میهمانان برنامه عنوان خواهد شد.

تهیه کننده «برگ ۲۴» گفت: راه اندازی کمپینی برای حمایت از چاپ و ترویج کتاب برای نابینایان از جمله بخش های اصلی برنامه است که با همکاری انجمن نابینایان کشور و خانه کتاب تلاش می‌کنیم تا در این بخش حمایت های مالی بیشتری از ناشران و نویسندگان فعال در این حوزه صورت پذیرد.

رحیمی در پایان گفت: «برگ ۲۴» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و در ساخت این برنامه دو نفر از تهیه کنندگان و کارگردانان با سابقه سیما در حوزه کتاب آقایان محمود فاتحی و حسین پورصلعی من را یاری می‌کنند.

کد N1790405

وبگردی