آفتاب

گسترش روابط کارگزاری با ۸۵ بانک خارجی پس از اجرای توافق هسته ای

گسترش روابط کارگزاری با ۸۵ بانک خارجی پس از اجرای توافق هسته ای

مدیرعامل بانک تجارت برنامه های این بانک برای توسعه خدمات و نقش آفرینی موثرتر در بازارهای پولی و مالی کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک تجارتمحمدابراهیم مقدم نودهی روز یکشنبه بیست و یکم آبانماه در گفتگویی با اشاره به  اینکه برنامه محوری توام با پویایی و انعطاف پذیری در قبال تحولات و چالشها، در بانک تجارتنهادینه شده است یادآورشد: یکی از برنامه های اصلی ما، تکمیل سبد خدمات مالی بانکبا هدف تامین نیازهای بنگاه های اقتصادی در راستای ارزش آفرینی و افزایش رضایت مشتریان است. بر همین اساس از دوسال پیش تاکنون سوپرمارکت مالی بانککامل تر شده و اکنون می توان گفت که بخش های مختلف تشکیل دهنده  آن می‌توانند طیف گسترده ای از خدمات ویژه بانکداری شرکتی را به مشتریان بزرگ بانکارائه نمایند. این اطمینان را به سپرده گذاران و سهامداران عزیز بانکمی دهیم که بانک تجارتفرآیند تقویت و توسعه سوپرمارکت مالی خود را با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان و تحصیل سود مورد انتظار ذینفعان همچنان با قوت ادامه خواهد داد.

مقدم با ارائه آمار تسهیلات اعطایی بانک تجارتدر بخش های مختلف اقتصاد کشور گفت: تا پایان شش ماهه نخست سال جاری مانده تسهیلات بانک تجارتدر بخش صنعت و معدن ۱۶۶۷۲۱ میلیارد ریال، بخش مسکن و ساختمان ۱۳۶۹۳۱ میلیارد ریال،   بخش کشاورزی ۸۷۱۲۸ میلیارد ریال، بخش صادرات ۷۶۹۴ میلیارد ریال و بخش بازرگانی و خدمات به ۸۰۱۱۸ میلیارد ریال رسیده است، ضمن آنکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۲۰۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب ۱۱۶۷۷۴ فقره وام ازدواج و معادل ۱۶۲ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از سوی شعب این بانکدر سراسر کشور پرداخت شده است.

وی همراهی با برنامه های دولت در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی را مهم ترین اولویت عملیاتی بانک تجارتعنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بانک تجارتامسال نیز حمایت موثر و هدفمند از بنگاه های اقتصادی مولد را با جدیت در دستور کار قرار داده و در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون معادل ۲۸۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۴۳ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده است، ضمن آنکه می کوشیم با افزایش سود بانکاز طریق ارتقاء سطح خدمات و صرفه جویی در هزینه ها، نمونه کامل یک بنگاه اقتصادی موفق در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی باشیم.

مدیرعامل بانک تجارتبه برنامه این بانکبرای افزایش تنوع سبد خدمات با محوریت بانکداری الکترونیک اشاره و خاطرنشان ساخت: در سال جاری شاهد نهایی شدن و پیاده سازی سامانه بانکداری مجازی در سایت اینترنتی بانک تجارتبودیم که امکان دسترسی کاربران به طیف گسترده ای از خدمات بانکداری غیرحضوری را به صورت متمرکز فراهم می آورد.

همچنین در راستای افزایش قدرت خرید هموطنان گرامی و رونق کسب و کار صاحبان مشاغل اقدام به راه اندازی شبکه خرید و فروش اقساطی کالا و خدمات در قالب "طرح آسان خرید" نموده ایم. وی همچنین افزود: هم اکنون بانک تجارتبا برخورداری از ۳۸۵۷ دستگاهخودپرداز، ۳۰۴۰۰۰ دستگاه POS فروشگاهی و ۱۷۸۵ درگاه پرداخت اینترنتی طیف گسترده ای از خدمات بانکداری الکترونیک را به هم میهنان ارائه می کند، ضمن آنکه تعداد کاربران اینترنت بانک تجارتبه بیش از چهارمیلیون نفر، تعداد کاربران موبایل بانکبه شش میلیون و سیصدهزار نفر و تعداد کاربران تلفن بانک تجارتبه سه میلیون و هشتصدهزار نفر رسیده است .

مدیر عامل بانک تجارتدر ادامه خاطر نشان کرد: در راستای بهبود رفاه مردم و بمنظور بازسازی ناوگان تاکسی های فرسوده نیز تاکنون ۱۶.۲۴۹ دستگاهتاکسی فرسوده در سطح کشور با تسهیلات بانک تجارتنوسازی شده که مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش به ۳.۲۵۰ میلیارد ریال بالغ می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات این بانکرا در حوزه بانکداری بین الملل تشریح کرد و افزود: بانک تجارتهمچنان به عنوان بانکی پیشرو بخش عمده فعالیت های حوزه بانکداری بین الملل را در شبکه بانکی عهده دار است و در این راستا از ابتدای سال جاری با گشایش ۱۵۱۰ فقره اعتبار اسنادی به ارزش ۱۰۵۴ میلیون دلار و صدور  ۱۷۸ ضمانتنامهارزی به ارزش ۱۸۷ میلیون دلار در خدمت صاحبان کسب و کار و هموطنان عزیز بوده است.

مدیرعامل بانک تجارت همچنین از برقراری روابط کارگزاری با ۸۵ بانکخارجی پس از اجرای توافق هسته ای خبر داد و افزود: مشارکت بانک تجارتدر قراردادهای تامین مالی مشترک با بانک های خارجی همچون اوبر بانکاتریش، اگزیم بانککره جنوبی و دانسکه بانکدانمارک شرایط مناسب تری را برای ارائه تسهیلات به شرکت های ایرانی در قالب قراردادهای فاینانسفراهم می آورد.

مقدم در خاتمه با اشاره به عزم جدی این بانکدر ایفای مسئولیت های اجتماعی با محوریت محیط زیست گفت: در همین راستا بانک تجارتتامین مالی طرح تعویض ۱۶ هزار تاکسی فرسوده و خرید ۲۰۰ دستگاهاتوبوس جدید در شهر تهران را عهده دار شده است، ضمن آنکه این بانکتامین مالی خطوط یک و چهار متروی تهران را نیز عهده دار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانکتاکنون ۲۹ مدرسهو پنج خانه بهداشت در استان های مختلف کشور احداث کرده است یادآور شد: بانک تجارتهمچنان پروژه تاسیس و تکمیل مدارس و خانه های بهداشت جدید در استان های کمتر برخوردار کشور را با هدف توسعه فرصت های آموزشی و دسترسی هموطنان به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب را با جدیت در دستور کار دارد.

 

کد N1790378

وبگردی