آفتاب

تهیه بسته‌های آموزشی بر اساس نیاز کشور

تهیه بسته‌های آموزشی بر اساس نیاز کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بر اساس نیاز کشور بسته‌های آموزشی تهیه شده است و متناسب با اسناد بالادستی بسته‌های نوآوری و آموزشی را آماده کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ما، سلامت مردم است و دانشگاه‌ها این کار را به خوبی قبول کرده‌اند. ما باید با توجه به علم روز دنیا برنامه‌های آموزشی را تدوین کنیم و به الگوهای زیادی در این باره نیازها داریم تا بتوانیم نظام آموزش دانشجو را تدوین کنیم.

او ادامه داد: آماده کردن پزشکان برای هدایت، ارتقای مسئولیت پذیری و تربیت آنها در خصوص سلامت مردم است. ما باید انعطاف کافی در برنامه‌های آموزشی داشته باشیم.

لاریجانی افزود:ارتقای ظرفیت آموزش پزشکی شاخص‌های سلامت را بهبود می‌بخشد. ما باید دانشجویان را براساس نیازهای بومی تربیت کنیم و باز بینی کوریکولوم باید انجام شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: نیمی از دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های آموزشی آنلاین هستند و دانشگاه‌های زیادی در دنیا با این روش کار می‌کنند.

او افزود: دانش آموخته باید نوآوری و قدرت حل مسئله داشته باشد و تعاملات با دنیا بسیار مهم است. امروز ۹۰۰ عضو هیات علمی در دپارتمان‌های آموزشی استقرار دارند.

او ادامه داد: حضور بخش خصوصی در آموزش پزشکی مهم است و وزارت بهداشت بررسی‌هایی انجام داده است. به طور مثال مشکل افغانستان بخش خصوصی است.

 لاریجانی تاکید کرد: بر اساس نیازهای کشور بسته‌های آموزشی تهیه شده است  و متناسب با اسناد بالادستی بسته‌های نوآوری  و آموزشی را آماده کرده‌ایم تا و اخلاق حرفه ای داشته و اعتبار سنجی موسسات را رصد کنیم.

هاشمی افزود: دستاوردهای خوبی در این دولت ایجاد شده و حرکت در جهت مرجعیت علمی  مهم است. مرکز تحقیقات راهبردی پزشکی در آینده افتتاح می شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: کتب مرجع علوم پزشکی تدوین و پژوهش‌های خوبی در زمینه تالیف دانشگاه‌های نسل سوم  انجام شده است.

وی افزود: پزشک خانواده در حال شکل گیری است و آموزش های مهارتی با سرعت شکل گرفته است و آموزش ها ساماندهی می شود.

لاریجانی گفت: آمایش منابع انسانی و به بروز رسانی کوریکورم  در حال انجام است تا دانشجویان کار کردن در محیط بیرون را فرا بگیرند.راهبردهای بهش خصوصی در نظام سلامت نیز در حال تدوین است.

او افزود: بحث ماموریت گرایی دانشگاه‌ها مهم است و باید به روز رسانی شود. تدوین راهبردهای پزشکی انجام و شورای عالی اخلاق در پزشکی ایجاد شده است. تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور بیش از ۳۰۰۰ نفر است و ظرفیت رشته ها وجود دارد و الان در حدود ۲۰۰۰ دانشجو از ۴۱ ملیت مختلف در کشور مشعول به تحصیل هستند و مخاطبان از کشورهای همسایه و هدف است.

لاریجانی گفت: سامانه آموزش خارجی در کشور راه اندازی شده و در حدود ۷۰۰۰ بار مورد ارزیابی قرار گرفته است و آمایش بین المللی انجام شده است‌.

او درباره اعتباربخشی بین‌المللی گفت: بحث اعتبار بخشی بین المللی در حال انجام است و ما توجه ویژه ای به ارزشیابی دانش آموختگان اروپایی داریم.

وی افزود: صدور شماره نظام پزشکی موقت برای دانشجویان خارجی انجام و دوره های مشترک با دانشگاه های دنیا برگزار کردیم.

لاریجانی تاکید کرد: برگزاری آزمون‌های بین المللی در دانشگاه های علوم پزشکی مجازی است و ازمون صلاحیت های بالینی در حال برگزاری است و امتحان‌های الکترونیکی نیز انجام می‌شود.

هاشمی گفت: همه بیمارستان‌ها اعتبار بخشی شده است و ۱۰۵ مرکز تاییدیه کامل گرفته‌اند. تصویب ۳ درصد از درامد اختصاصی دانشگاه‌ها مربوط به حوزه اموزش است. بازنگری نقشه تحول آموزشی در حال انجام است.

کد N1790294

وبگردی