آفتاب

ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه سلامت، تحقیقات و فناوری

ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه سلامت، تحقیقات و فناوری

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: زمینه‌های مشترک تحقیقاتی بین ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد، امیدوارم با مشارکت بیشتر محققان دو کشور، این همکاری‌ها ارتقا یافته و سلامت مردم تامین شود.

به گزارش وبدا، سید حسن هاشمی در دیدار خانم دکتر نالدی پاندور وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: از سال‌های دور، محققانی ایرانی و آفریقای جنوبی بدون مداخله دولت‌های دو کشور، با یکدیگر ارتباط داشته اند و سطح روابط هم نسبتا مناسب بوده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدواریم سفر هیات آفریقای جنوبی نه تنها در انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، بلکه به ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله بایوتکنولوژی، واکسن، مالاریا و ایدز کمک کند چرا که در ایران هم بیماری ایدز وجود دارد و از طرفی یکی از بزرگترین مشکلات آفریقا نیز به حساب می‌آید.

هاشمی یادآور شد: آفریقای جنوبی با توجه به موقعیت و پیشرفت‌های خود، می‌تواند یکی از مقاصد فناوران ایرانی باشد و دو کشور می‌توانند از تجربیات و توانمندی‌های یکدیگر در حوزه تحقیقات، فناوری و سلامت استفاده بیشتری کنند.

وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی نیز با اشاره به قدمت و گستردگی روابط ایران و آفریقای جنوبی، گفت: در این سفر، گزارش‌هایی که به من ارائه شد، نشان دهنده عمق همکاری‌های مشترک دو کشور به ویژه در حوزه تحقیقات بود.

خانم دکتر نالدی پاندور خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک تحقیقاتی ایران و آفریقای جنوبی باعث شد که محققان خوبی معرفی شوند و اطلاع دارم که محققان ایرانی، جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارند و خوشحال می‌شویم که بتوانیم از این ظرفیت، استفاده بیشتری کنیم.

کد N1790115

وبگردی