آفتاب

تکذیب خبر رایزنی ترکیه با دولت ترامپ برای استرداد گولن

تکذیب خبر رایزنی ترکیه با دولت ترامپ برای استرداد گولن

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گزارش های منتشر شده درباره پیشنهاد استرداد اجباری روحانی مخالف ترک و استرداد وی به ترکیه را اشتباه خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ وکیل «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز گذشته –جمعه- گزارش منتشر شده در رسانه‌ها درباره مشارکت وی در طرح استرداد اجباری «فتح الله گولن» روحانی مخالف دولت ترکیه را نادرست و غیرمعمول خواند.

بیانیه وکیل فلین پس از آن منتشر شد که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز گذشته گزارش داد که  «رابرت مولر» بازپرس ویژه  بر این موضوع متمرکز و تحقیقاتی را انجام می‌دهد که بر اساس آن فلین و پسرش پیشنهاد دریافت ۱۵ میلیارد دلار برای استرداد اجباری و اخراج فتح الله گولن از آمریکا به ترکیه دریافت کرده‌اند.

بر این اساس گفته شده که فلین به همراه پسرش با فرستادگانی از دولت ترکیه در این زمینه دیدار و گفت وگو داشته‌اند.

ان بی سی نیوز نیز روز گذشته- با انتشار گزارشی ادعا کرد که این دیدار در دسامبر سال ۲۰۱۶ برگزار شده است. فلین از نزدیکان ترامپ پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و برای مدت کوتاهی عنوان مشاور امنیت ملی این کشور را برعهده داشت.

گولن از مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است و اردوغان، وی را به سازماندهی کودتای تابستان سال گذشته در این کشور متهم می‌کند.

کد N1789966

وبگردی