آفتاب

ایجاد سیستم پشتیبانی آب در موقعیت چاه 147 رگ سفید

ایجاد سیستم پشتیبانی آب در موقعیت چاه 147 رگ سفید

با آماده شدن پیش زمینه های عملیات نهایی مهار کنترل و فوران چاه 147 رگ سفید، ایجاد سیستم خنک کردن محوطه چاه در مراحل اجرایی قرار گرفت .

به گزارش ایلنا از ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2، در این ارتباط (ایجاد سیستم خنک کردن محوطه چاه)، پنج شنبه شب (18 آبان ماه) 60 متر خط لوله 13 و سه و هشتم اینچ نصب شد .

 با کاربست سیستم پشتیبانی آب که از ذخیره سازی استخر 130 هزار بشکه ای نزدیک چاه تامین و پمپاژ می شود، ضمن خنک سازی محوطه چاه برای خارج ساختن بخش اصلی دکل از روی دهانه آن، فرصت برای انجام عملیات بررسی وضعیت دقیق دهانه چاه و بستن چاه از سطح (TOP KILL) فراهم می شود .

در همین حال به موازات این اقدام، کار احداث دو لوکیشن و همچنین اردوگاه دو دکل حفاری که قرار است در عملیات حفر چاه های امدادی برای بستن چاه از عمق (BOTTOM KILL) به کار گیری شود نیز با پیشرفت فیزیکی منطبق با برنامه در دست اجرا است .

 از سوی دیگر کار جابجایی دکل 93 فتح و اردوگاه آن به موقعیت چاه 147 رگ سفید نیز ادامه دارد . تجهیزات تخصصی عملیات مهار فوران چاه از دهانه نیز از جمله ATHEY WAGON و STINGER در حال آماده سازی و استقرار در منطقه است.

 

کد N1789896

وبگردی