آفتاب

۱۰ تیترداغ دنیای آی‌تی از ثبت کُتِ پرنده مرد آهنی در گینس تا پلی استیشن ۲۰۰ دلاری

۱۰ تیترداغ دنیای آی‌تی از ثبت کُتِ پرنده مرد آهنی در گینس تا پلی استیشن ۲۰۰ دلاری

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز شنبه 20 آبان 1396 می‌کنیم.

 

خبرآنلاین:

 

شماره 1 - توئیتر سیستم تایید پروفایل خود را به حالت تعلیق درآورد. این سیستم با نشستن آیکون آبی رنگ کنار پروفایل قابل تشخیص بود و برای هنرمندان، سلبریتی‌ها، روزنامه‌نگاران، فعالین دنیای موسیقی و مدیران اجرایی کمپانی‌ها تعریف شده بود اما ظاهرا به دلیل وجود باگ در سیستم، حساب کاربری گروه‌های نژادپرست نیز مجهز به آیکون آبی شده بود و به همین دلیل توئیتر کل سیستم را معلق کرد.

شماره 2- کمپانی فورد آزمایش استفاده از بازوی رباتیک را برای کارگران دو کارخانه خود در آمریکا به اجرا گذاشت. محصول EksoVest با هدف کمک به کارگران برای برداشتن اشیاء،انجام کارهای سنگین فیزیکی، مونتاژ قطعات سنگین و ... تعریف شده است و بدین ترتیب ضمن حفظ ایمنی، بهبود کارِ محول شده نیز حاصل می‌شود.

شماره 3- با راه اندازی اینترنت بالنی درمنطقه مصیبت زده پورتوریکو، اینک 100 هزار سکنه از اینترنت بالنی استفاده می‌کنند. اینترنت بالنی در زیر مجموعه پروژه Loon نیازهای حداقلی کاربران را برآورده می‌سازد.

شماره 4- دارا خسروشاهی مدیر جدید اوبر می‌گوید تا 6ماه آینده بازار داخلی آمریکا را به نفع لیفت / Lyft از دست خواهند داد. همچنین با رد درخواست استینافِ اوبر در لندن، اوضاع این کمپانی رو به وخامت خواهد رفت.

شماره 5- آلفابت (پدر گوگل)، در نامه‌ای رسمی به رگولاتور انتخاباتی آمریکا، تاکید کرد قوانین تبلیغات سیاسی آنلاین را با هدف جلوگیری از تاثیر و نفوذ خارجی‌ها به شدت رعایت می‌کند.

شماره 6 - کمپانی چینی Bytedance اعلام کرد شبکه اجتماعی ویدئویی Musical.ly را به قیمت 1 میلیارد دلار می‌خرد.  «بایت دنس» در کار ارتباطات و محتوای آنلاین است و علاقمند به خرید شبکه محبوب نوجوانان ،«موزیکال ال وای» شده است که آن هم چینی بوده، اما در جهان محبوبیت زیادی دارد و کاربران برای برادکستینگ، چت ویدئویی و ایجاد فایل ویدئویی از آن استفاده می‌کنند و به 25 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌شود.

شماره 7- «امبر رود» از مقامات ارشد امنیت داخلی انگلیس خواستار توسعه سیستم غربالگری محتوای آنلاین، قبل از انتشار مطالب  میلیتاریستی و نظامی‌گری شد تا مانع از توسعه خشونت میان جوانان شود. وی حذف محتوای خطرناک برای نوجوانان و جوانان تا 2 ساعت بعد از انتشار را نیز خواستار شد.

شماره 8 - سونی در رخداد فروش موسوم به Black Friday پلی‌استیشن 4 اسلیم 1 ترابایتی را به قیمت 200 دلار خواهد فروخت. اعضای پلی استیشن پلاس نیز از تخفیف 40 درصدی از 19 نوامبر تا 27 نوامبر برخوردار خواهند شد.

شماره 9 - ریچارد برانینگ، مرد آهنی خودساخته که توانست با اختراع کُتِ پرنده (Daedalus) بالای 100 متر با سرعت 32 مایل پرواز کند؛ رکورد گینس را به نام خود ثبت کرد. ریچارد با هزینه 50 هزار دلار توانست کُت پرنده خود را بسازد. وی تاکنون بیش از 1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه تجاری کت پرنده جمع آوری کرده است.

شماره 10 - اندروید جدید نسخه 8.1 اوریو، به شما نشان خواهد داد که چگونه یک اپلیکیشن باتری خوری می‌کند. توسعه دهندگان اندروید با هدف بالا بردن عمر باتری موبایل، با اپلیکیشن‌هایی که باتری خوری می‌کنند دست به مبارزه زده و می‌خواهند جلوی ضرر و زیان کاربر را بگیرند. نسخه 8.1 اندروید، انقلابی‌تر خواهد بود.

 

(عکس خبر: کارگر کارخانه فورد با بازوی رباتیک EksoVest )

5656

 

کد N1789865

وبگردی