آفتاب

اردوغان: ساختار سازمان ملل عادلانه نیست

اردوغان: ساختار سازمان ملل عادلانه نیست

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس جمهور ترکیه بار دیگر تاکید کرد، ساختار کنونی سازمان ملل عادلانه نیست.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز در نشستی در مجموعه ریاست جمهوری این کشور در آنکارا، گفت: باید ساختار جدیدی برای شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شود و همه گروه های قومی و عقیدتی در آن جای داشته باشند.

وی گفت: آیا اکنون همه کشورهای جهان در شورای امنیت سازمان ملل حضور دارند. آیا چنین ساختاری عادلانه است؟

رئیس جمهور ترکیه همچنین با انتقاد از غرب گفت: زنان بیش از همه قربانی چشم انداز تیره و تار غرب هستند. ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در کشورهای اروپایی به تدریج گسترش می یابد. آنها همانگونه که در ترکیه نیز در دوره ای با این مسئله مواجه بودیم، ‌به بهانه حیطه زندگی شخصی و زندگی اجتماعی در پی ایجاد مانع در مقابل مشارکت زنان مسلمان در عرصه اجتماعی هستند.

اردوغان گفت: این دیدگاه که زنان مسلمان را باید در خانه حبس کرد مانند ویروس در حال گسترش است.
رئیس جمهور ترکیه با ضروری دانستن ایجاد شاخه زنان در سازمان همکاری اسلامی گفت: به رغم آن، هنوز میان سران کشورهای اسلامی در این باره اتفاق نظر وجود ندارد.

اردوغان در بخشی از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه اسلام ستیزی در غرب به تدریج گسترش می یابد، گفت: کسانی که زبان، ‌دین و رنگ پوست متفاوتی دارند در عرصه زندگی اجتماعی در اروپا به تدریج با محدودیت های بیشتری مواجه می شوند. اروپا به تدریج به یک زندان بزرگ تبدیل می شود و حتی حملات به این افراد نیز ارزش خبری خود را از دست می دهد و احزاب نژاد پرست به تدریج در مراکز قدرت مستقر می شوند.

5252

کد N1789813

وبگردی