آفتاب

امام جمعه اصفهان: مصدق به سراغ آمریکا رفت اما کاشانی گفت نه شرقی نه غربی

امام جمعه اصفهان: مصدق به سراغ آمریکا رفت اما کاشانی گفت نه شرقی نه غربی

تسنیم نوشت:حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اصفهان با اشاره به برگزاری همایش قدرت و باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: بوق‌های رسانه‌ای آمریکا و غرب در مقابل این همایش قدرت ساکت شده‌اند، چون از نمایش حماسه و قدرت 27 میلیون نفر جمعیت ترسیده‌اند.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* در دنیایی که جز قلدری و زور چیز دیگری در آن نبود حکومت اسلامی تشکیل داد و الان پس از گذشت 1400 سال معجزه اسلام هنوز ادامه دارد.

* امام راحل لشکری نداشت و مقابل همه کشورها ایستادگی کرد، اکنون 40 سال از عمر انقلاب گذشته ولی دشمنان نتوانسته‌اند ضربه‌ای به این انقلاب بزنند.

*این تحریم که امروز شاهد آن هستیم چیز جدیدی نیست و در گذشته نیز ابوسفیان پیامبر (ص) را تحریم می‌کرد و پیامبر (ص) از شدت گرسنگی سنگ به شکم می‌بست، پیامبر اکرم (ص) و یارانش در مقابل این تحریم‌ها مقاومت کردند.

* مسئولان به جای اینکه مشغول حزب بازی شوند باید کار کنند؛ مقام معظم رهبری تاکید کردند که نباید جامعه دو قطبی شود.

{با اشاره به بازداشت حریری} سید حسن نصرالله گفت این کار دیکته سعودی‌ها بود و ما می‌خواهیم به سعو‌ی‌ها بگوییم ننگتان باد، این قتل‌ها شایسته کسانی است که خود را خادم الحرم دانسته و خودشان نسبت به خودشان بی رحمی می‌کنند.

* آنها فکر می‌کنند وقتی به آمریکا تکیه می‌کنند و نفت را به آنها می‌فروشند موفق خواهند شد اما نمی‌دانند که خود آمریکا نیز در حال فروپاشی است.

* مصدق می‌خواست ایران را از دست انگلیس نجات دهد بنابراین به سراغ آمریکا رفت و این آیت الله کاشانی بود که همواره فریاد "نه شرقی و نه غربی" را بر زبان می‌آورد.

* علت دشمنی آمریکا این است که ایران در مقابل آنها ایستاده و با تحریم‌ها مقابله می‌کند، هر فسادی که وجود دارد زیر سر آمریکاست. آنها نه وجدان دارند و نه شرف، بنگاه‌های اروپایی نیز از آمریکا می‌ترسند و زیر لب چیز دیگری می‌گویند.

27216

کد N1789644

وبگردی