آفتاب

پوتین درباره دخالت احتمالی آمریکا در انتخابات روسیه هشدار داد

پوتین درباره دخالت احتمالی آمریکا در انتخابات روسیه هشدار داد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس جمهور روسیه درباره مداخله آمریکا در انتخابات روسیه هشدار داد.

ولادیمیر پوتین در سخنانی در جمع خبرنگاران در شهر چلیابنیسک به موضوع انتخابات روسیه اشاره کرد. پوتین که برای بازدید از یک پروژه کارخانه ای به این شهر رفته بود در سخنانش به پرسش خبرنگاری پاسخ داد که از او درباره تلاشهای آمریکا برای دخالت در انتخابات روسیه در زمان برگزاری المپیک پیش روی در روسیه سوال کرد.

پوتین در پاسخ گفت: به شدت بدگمان هستم که آنها (آمریکایی ها) در واکنش به ادعای مداخله ما در انتخابات کشورشان، بخواهند در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه، مشکلاتی را بوجود بیاورند. اگر این سخن درست باشد، این امر بسیار بد است زیرا معنای واقعی المپیک را تضعیف می کند. ما قرار است در ماه مارس انتخابات کشورمان را برگزار کنیم. بدگمان هستم که آنها (در زمان المپیک) تعمدا تلاش کنند تا فضای نارضایتی را در میان ورزش دوستان و ورزشکاران بوجود بیاورند و این کار را از طریق طرح این سخن انجام بدهند که مدعی شوند دولت ما در تخلفات ورزشی نقش داشته است.

وی افزود: قبول داریم که مواردی از تخلفات ورزشی بوده است همانطور که در بسیاری از کشورهای دیگر اینطور است. ما در حال بررسی این موارد هستیم. ما به بررسی این موارد ادامه خواهیم داد. ما ساز وکار ضد دوپینگ را در کشورمان ارتقاء می دهیم. ما همه الزامات مربوط به مقابله با دوپینگ را که در عرصه جهانی مطرح شده است پیاده می کنیم.

این سخن پوتین اشاره ای به خبری بود که روز گذشته منتشر شد و براساس آن اعلام شد چهار ورزشکار مطرح روس در رشته اسکی در المپیک زمستانی دو هزار و چهارده دوپینگ کرده و مجرم شناخته شده اند. انتخابات ریاست جمهوری روسیه هجدهم ماه مارس برگزار خواهد شد. هنوز پوتین اعلام نکرده است که آیا در انتخابات پیش روی نامزد خواهد شد یا خیر.

49311

کد N1789421

وبگردی