آفتاب

متیس: درباره احتمال دخالت روسیه در آمریکا با وزرای ناتو مذاکره کردم

متیس: درباره احتمال دخالت روسیه در آمریکا با وزرای ناتو مذاکره کردم

ایرنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا گفت که درباره احتمال دخالت روسیه در آمریکا و نقض حاکمیت این کشور هم مذاکره کردم.

جیمز متیس در نشست خبری پایان اجلاس وزرای دفاع عضو پیمان ناتو که در بروکسل برگزار شد، افزود: ما وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو تغییر جغرافیایی جنگ علیه تروریسم از افغانستان به سمت خاورمیانه را بررسی کردیم.
وی ادامه داد: همچنین با وزرای ناتو در مورد تهدید کره شمالی، موضوعات هسته ای و احتمال دخالت روسیه در امریکا و نقض حاکمیت این کشور مذاکره کردیم.
وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: با توجه به اینکه روسیه در سال 2014 انتخاب کرد که رقیبی برای ناتو باشد و همزمان فعالیت تروریستی گروه داعش آغاز شد، آمریکا و ناتو به دنبال موازنه قدرت و تهدید از سمت جنوب و شرق اروپا هستند.
متیس اظهار کرد ناتو در حال بررسی افزایش تعداد سرباز در منطقه جنوب شرق آسیا است.
وی با انتقاد از عدم پایبندی روسیه به پیمان منع موشک های هسته ای میان برد که در سال 1987 بین روسیه و آمریکا بسته شد گفت، زمانی که شما توافقی می کنید و قراردادی را امضا می کنید باید به آن پایبند باشید.
رئیس پنتاگون اظهار کرد: تلاش ما بر این است که روسیه را به سمت حفظ تعهداتش حرکت دهیم نه اینکه از این توافق خارج شویم.
وی گفت استراتژی دولت جدید امریکا در افغانستان رسیدن به توافق ملی با رهبری افغان ها و باز گذاشتن دری برای طالبان است به شرطی که انتخاب کنند که دست از کشتار بردارند.
وزیردفاع آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تعداد دقیق افزایش نیرو در افغانستان گفت من اطلاعاتی که دشمن بتواند از آنها سوء استفاده کند را به صورت عمومی نمی گویم. دولت قبلی این کار را می کرد اما من نه.

49311

کد N1789418

وبگردی