آفتاب
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در گفت‌‌وگو با ایلنا:

کارنامه ربیعی در وزارت کار، قابل قبول است/ استیضاح‌کنندگان ابتدا برادری خود در قبال کارگران اثبات کنند

کارنامه ربیعی در وزارت کار، قابل قبول است/ استیضاح‌کنندگان ابتدا برادری خود در قبال کارگران اثبات کنند

دبیر خانه کارگر قزوین تاکید کرد: طرح استیضاح وزیر کار در حالی صورت می‌گیرد که برخی از نمایندگانی که دغدغه حقوق کارگران و بازنشستگان را دارند ابتدا باید برادری خود را در قبال آنان با تامین منابع مالی ثابت کنند٬ بعد درباره لیاقت و کفایت وزیر کار اظهارنظر کنند.

«عید علی کریمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح علی ربیعی گفت: کارنامه علی ربیعی در وزارت کار علیرغم محدودیت‌های اقتصادی قابل قبول است. 

وی افزود: این استیضاح، یک استیضاح سیاسی است و کسانی که امروز به نام کارگر قصد استیضاح وزیر کار را دارند، باید به خوبی سرمنشاء وخامت کارگران را بدانند.

این فعال کارگری با بیان اینکه سرمنشاء همه مشکلات موجود در حوزه اشتغال و امنیت معاش کارگران به مجلس بازمی‌گردد، اظهار داشت: عده‌ای با طرح استیضاح وزیر کار، می‌خواهند سوء‌استفاده کرده و مسایل سیاسی را در این استیضاح وارد کرده‌اند که مورد قبول نیست. 

به گفته کریمی به نیت سیاسی استیضاح‌کنندگانی که کمتر از دو ماه پیش به وزیر کار رای اعتماد قابل قبولی داده بودند نمی‌توان شک نکرد و ریشه آن را در معادلات سیاسی جستجو نکرد.

وی افزود: طرح استیضاح وزیر کار در حالی صورت می‌گیرد که برخی از نمایندگانی که دغدغه حقوق کارگران و بازنشستگان را دارند ابتدا باید برادری خود را در قبال آنان با تامین منابع مالی ثابت کنند٬ بعد درباره لیاقت و کفایت وزیر کار اظهارنظر کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه زمانی که در عرصه کار و تولید، عرضه و تقاضا همخوانی ندارد، مسلم است که وضعیت جمعیت افراد شاغل و بازنشسته وخیم می‌شود، تصریح کرد: وزارت کار که از خود اختیاری برای تغییر مناسبات اقتصادی ندارد و در بهترین حالت باید در شرایط اقتصادی موجود پاسخگوی مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته باشد. این وظیفه دیگر دستگاه‌های مالی و اقتصادی است که با تغییر شرایط موجود زمینه را برای انجام وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم کنند اما در مقابل می‌بینیم که نه تنها این وزارتخانه به دلیل اجرای غلط طرح تحول نظام سلامت زیر فشار قرار گرفته‌ است بلکه عده‌ای از نمایندگان مجلس تصمیم به بازخواست مدیران آن گرفته‌اند.

کریمی در خاتمه خاطرنشان کرد: جامعه کارگری کشور بسیار خرسند است در طول چهار سال گذشته، ربیعی مناسبات فعالان جامعه کار و تولید کشور را به یک آرامش نسبی رسانده است.

کد N1789328

وبگردی