آفتاب

ارائه آموزش‌های بهداشت فردی و اجتماعی به 36 هزار زائر

ارائه آموزش‌های بهداشت فردی و اجتماعی به 36 هزار زائر

مسئول برنامه بهداشت محیط در اربعین حسینی گفت: از ابتدای حضور نیروهای بهداشت محیط وزارت بهداشت ایران در کشور عراق تاکنون، 713 جلسه هماهنگی بین این نیروها و سایر دستگاه های مسئول در عراق برگزار شده است.

به گزارش ایلنا، سید رضا غلامی اظهار داشت: 1080 جلسه آموزشی برای مسئولان و خدمه مواکب ایرانی در عراق با رویکرد ارتقای سلامت زائران انجام شده و 12 هزار و 228 نفر از خدمه و مسئولان این مواکب، تحت آموزش های بهداشتی قرار گرفته اند.

 
وی با بیان اینکه تا کنون 2454 موکب ایرانی در عراق شناسایی شده است، افزود: از ابتدای استقرار همکاران بهداشت محیط وزارت بهداشت ایران در کشور عراق، 7 هزار و 450 مورد بازدید از موکب ها انجام شده است.
 
مسئول برنامه بهداشت محیط در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تا کنون 2251 مورد کلرسنجی توسط همکاران ما انجام شده و حدود 4 میلیون و 227 هزار لیتر آب آشامیدنی، کلر زنی شده و 818 مورد مداخله بهداشتی اصلاحی سیستم آب، فاضلاب و پساب نیز انجام شده است.
 
غلامی با اشاره به به 954 مورد کنترل مراحل پخت غذای زائران اربعین حسینی، یاد آور شد: یک هزار و 43 مورد سنجش دمای مواد غذایی به ویژه غذای پخته شده در حال توزیع انجام شده تا غذای زائران به عنوان یکی از مهمترین عوامل سلامت آنها، کنترل شود و از بیماری آنها پیشگیری کند.

وی در پایان یادآور شد: در این مدت به 36 هزار و 205 زائر اربعین حسینی، آموزش های بهداشت فردی و اجتماعی ارائه شده است همچنین 404 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی، معدوم شده است.

کد N1789291

وبگردی