آفتاب
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با ایلنا:

آمادگی ۱۲ هزار ناوگان حمل‌ونقل برای بازگشت زائران اربعین/توزیع روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار غذا بین زائران در مرزها

آمادگی ۱۲ هزار ناوگان حمل‌ونقل برای بازگشت زائران اربعین/توزیع روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار غذا بین زائران در مرزها

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از آمادگی ۱۲ هزار ناوگان حمل‌ونقل برای بازگشت زائران اربعین خبر داد.

شهریار حیدری؛ سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تدابیر اندیشیده شده برای بازگشت زائران اربعین گفت: از قبل از عزیمت زوار، تمهیدات لازم در ستاد اربعین صورت گرفته است و هم‌اکنون آمادگی لازم در پایانه‌های مرزی برای بهره‌برداری از تمامِ ظرفیتِ گیت‌ها همانند خروج زائران وجود دارد.

او ادامه داد: کمیته اسکان و تغذیه نیز مهیای استقبال از این عزیزان است و این آمادگی وجود دارد که به هر تعداد ورودی زائر به کشور، یک وعده غذایی داده شود؛ یعنی اگر همزمان ۱۰۰ هزار یا ۲۰۰ هزار نفر از هر مرزی به کشور وارد شد، به تعداد آنها غذای آماده فراهم خواهد بود. زائرانی که صبح برسند، وعده صبحانه خواهند داشت و مسلماً تا قبل از ظهر به طرف شهرهای خود حرکت می‌کنند و آن دسته که ظهر برسند، ناهار میل می‌کنند و قاعدتاً تا قبل از شام به سمت شهرهای خود رهسپار خواهند شد.

حیدری با بیان اینکه تا روز گذشته نزدیک به ۲۵ هزار سرویس برای جابجایی بازگشتگان از مراسم اربعین ارائه شده است، به آمادگی کاملِ کمیته حمل و نقل اشاره کرد و افزود: این کمیته هم در حوزه حمل و نقل عمومی و هم در بخش ناوگان خصوصی که به نوعی مدیریت‌اش بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، همه امکانات خود را با توجه به شرایط مبادی ورودی، بسیج کرده و با ۱۲۰۰۰ ناوگان حمل و نقل، آماده ارائه ۶۰ هزار سرویسِ رفت و برگشت برای تسریع امر جابجایی زائران است.

وی درباره وضعیت زائرانی که خودروهای خود را در پارکینگ‌های مرزی متوقف کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به بروز برخی مشکلات در سالهای قبل، امسال مدیریت پارکینگ‌ها ساماندهی شد و بر اساس آن هر فردی که خودرویش را در هر پارکینگ عمومی پارک کرده باشد باید بداند که مسئول پارکینگ، متعهد به تحویل خودرو است؛ حال چه خودرو جابجا شده باشد، چه نشده باشد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: دراین باره به مدیران حمل و نقل و راهداری استانهای ایلام و خوزستان بصورت عموم و به فرمانداری‌ها و سازمانهای نظارتی مرتبط نیز ابلاغ و تاکید شده است که نظارت کامل بر این امر داشته باشند که الحمدلله تاکنون هیچ مشکل و گزارشی در این مورد اعلام نشده است.

جبران خسارت احتمالی خودروها بر عهده مسوولان پارکینگ است

 

او با بیان اینکه مدیریتِ پارکینگ‌ها عموماً بر عهده کمیته زیرساخت و زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در قبض‌های پارکینگ‌ها درج شده بود که خسارات احتمالی در طول توقف خودرو بر عهده پارکینگ نیست که با تاکید ما به همه مسوولان پارکینگ ابلاغ شد که مسئولیتِ خسارت بدنه و هم صدمات ناشی از آتش سوزی، مستقیماً و صرفاً بر عهده پارکینگ خواهد بود.

حیدری همچنین با رد برخی شایعات در مورد تغییر اعتبار ویزاهای صادر شده، اظهار داشت: ویزاها همگی ۳ ماه از زمان صدور اعتبار دارند؛ چه فردی قبل از اربعین از آن برای ورود به عراق استفاده کرده باشد، چه در ایام اربعین استفاده کند و چه بعد از آن بخواهد وارد عراق شود، چرا که سفارت عراق پول این ویزاها را برای مدت اعتبار ۳ ماهه دریافت کرده است.

وی ضمن تشکر از شهرداری‌های ۴۰ شهر در کل کشور، بویژه شهرداری‌های تهران، مشهد و کرج، گفت:  نیروهای مسلح هم تا حدِ امکان، کمیته حمل و نقل را در جابجایی زائران یاری کردند. از زائران درحال بازگشت درخواست می‌کنیم که  اصول بهداشتی را برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، مورد توجه قرار دهند.

کد N1789243

وبگردی