آفتاب

بسیج امکانات و منابع برای برگزاری "مانور زلزله مدارس"

بسیج امکانات و منابع برای برگزاری "مانور زلزله مدارس"

رییس مدیریت بحران سراسر کشور گفت: انتظار می رود استانداران با فراهم آوردن ساز و کار لازم و بسیج امکانات و منابع مورد نیاز برای برگزاری مانور محله محور که طیف عظیمی از جامعه هدف را شامل می شود مشارکت نمایند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران سراسر کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره تغییر رویکرد برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس و نقش روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران سراسر کشور اظهار داشت: با حمایت استانداران محترم قرار است در مانور امسال با شعار " مدرسه ایمن – جامعه تاب آور" که روز چهار شنبه 8 آذر ماه برگزار می شود علاوه بر برنامه های متداول، مانور ویژه ای با عنوان " یک محله با محوریت یک مدرسه" بر اساس دستورالعمل پژوهشگاه بین المللی زلزله برگزار شود.

نجار تاکید کرد: انتظار می رود استانداران برای نشان دادن اهمیت موضوع و ترغیب سایر دستگاه ها برای مشارکت در آموزش همگانی مدیریت بحران حتی المقدور در یکی از مدارس برگزار کننده حضور یابند.

معاون وزیرکشور از استانداران درهواست کرد ضمن تشکیل کمیته استانی و دستور تشکیل کمیته های شهرستانی در اولین فرصت ممکن برای ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی ، اطلاع رسانی از طریق رسانه های استانی و جراید و نشریات محلی درباره این مانور را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ارزیابی کمی و کیفی و آمادگی دستتگاه های متولی به منظور تحقق اهداف مانور تصریح کرد: رسیدن به سطح آمادگی مورد نظر بر اساس راهنمای نوزدهمین مانور سراسری ایمنی و زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تنها با حضور همه جانبه متولیان استانی، نیروهای نظامی و انتظامی در کنار دانش آموزان، مربیان، اولیا و مدیران مدارس به منظور ارتقاء مشارکت های عمومی در مواقع بحران محقق خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با تاکید بر اهمیت مستند سازی در مدیریت موفق بحران از استانداران درخواست کرد اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری مانور از مرکز استان جمع آوری و به منظور ارزیابی عملکرد استان ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت برای سال های آتی برای سازمان ارسال نمایند.

نجار در ادامه ابراز امیدواری کرد اصحاب رسانه با اتخاذ رویکرد مناسب و اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی به مردم در راستای کاهش خسارات و تلفات در حوادث و مخاطرات گام های موثر و مفیدی بردارند.

کد N1788949

وبگردی