آفتاب

نیکی‌هیلی ایران را متهم کرد

نیکی‌هیلی ایران را متهم کرد

مهر نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل با متهم ساختن ایران به ارسال سلاح برای ارتش و کمیته های مردمی در یمن، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرد.

به گزارش رویترز، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار مواضع خصمانه این کشور علیه تهران با طرح ادعائی واهی اعلام کرد که ایران قطعنامه‌ های شورای امنیت را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده آمریکا در سازمان ملل با متهم ساختن ایران به ارسال موشک برای ارتش و کمیته های مردمی در یمن، از این نهاد بین المللی خواست تا تهران را مسئول نقض دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کند.

وی با اشاره به اقدام دفاعی و تلافی جویانه دو روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن در شلیک یک فروند موشک بالستیک به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض در واکنش به نزدیک به سه سال تهاجم بی قفه ریاض به غیرنظامیان بی دفاع یمنی، بدون ارائه هرگونه مدرک و سندی درباره دخالت ایران در این رویداد گفت: این موشک پیش از این در یمن وجود نداشت!

«نیکی هیلی» ادامه داد: لذا از سازمان ملل و شرکای بین المللی مان می خواهیم تا اقدامات لازم برای مسئول دانستن ایران در قبال اینگونه اقدامات را به انجام برسانند.

لازم به ذکر است، شنبه هفته جاری یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که به تلافی تهاجم گسترده ریاض به یمن، یک فروند موشک بالستیک دور برد از نوع «برکان» به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض شلیک شده است.

بنا بر اعلام یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، این موشک به هدف نظامی مورد نظر اصابت کرده بود.

49311

کد N1788832

وبگردی