آفتاب

نهاد بازار در معرض تخریب است

نهاد بازار در معرض تخریب است

عضو شورای شهر تهران، ری، تجریش گفت: استحکام نهاد بازار و اصناف با سرعت در معرض تغییر و تخریب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رسولی عضو شورای شهر تهران، ری‌، تجریش در رابطه با لزوم توجه به اصناف در بیستمین جلسه شورای شهر بیان داشت: نهاد بازار و کسبه نه تنها نماد هویت شهری هستند بلکه در حوزه هویت ملی هم تاثیرگذار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: جامعه ما به سرعت در آستانه تبدیل به جامعه اطلاعاتی و شبکه‌ای است و این جامعه شیوه‌های نوین توزیع کالا را فراهم کرده است و دیگر از آن شیوه‌های امانی کالا دور شده‌ایم.

رسولی گفت: باید به فکر باشیم به جای تعارض نهاد جدید و قدیم پیوند و آشتی بین نظام نوین توزیع کالا و خدمات ارائه شود تا این میراث هویتی احیا شود همچون نظام استاد- شاگردی. بنابراین باید برای استحکام نهاد بازار و اصناف که با سرعت در معرض تغییر و تخریب است فکری اندیشیده شود.

در ادامه جلسه الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر تهران، ری، تجریش گفت: به درستی به حقی که اصناف بر گردن شهر دارند، اشاره شد اما روی دیگر سکه را هم ببینید که به نظر می‌رسد در بخش مسوولیت مدنی اصناف باید ارتقا یابد.

وی افزود: اصناف باید مفهوم ایده و خلاقیت را جدی بگیرند. شورا به عنوان نهاد مردمی کنار اصناف است و روی کمک او حساب می‌کند.

کد N1788738

وبگردی