آفتاب
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین:

جزئیات ورود زوار به کشور/مدیریت بازگشت زائران در دستور کار است

جزئیات ورود زوار به کشور/مدیریت بازگشت زائران در دستور کار است

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با تشریح جزئیات ورود زائران به کشور، گفت: در جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین، موضوع مدیریت بازگشت زائران بحث و در دستور کار قرار گرفت.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری پانزدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور اعضای این ستاد، اظهار کرد: محوریت این جلسه بحث مدیریت بازگشت زائران به کشور بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته در مرز مهران ۴۱ هزار زائر خارج و ۴۵ هزار زائر وارد کشور شده اند، گفت: در مرز شلمچه نیز وضعیت به همین شکل بوده است و آمار خروج زوار نسبت به ورود آنها به کشور کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه این آمار حکایت از بازگشت زائران به کشور دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار خروجی در این روزها، در مجموع تا به امروز ۵۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران به کشور بازگشته اند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مدیریت شد که همه امکانات مجددا بررسی شود، تصریح کرد: این امکانات خدمات زیربنایی اعم از گیت، آمادگی پلیس راه، راهور، نیروی انتظامی  و دستگاه هایی که با این مجموعه همکاری می کنند بوده است.

حیدری ادامه داد: در حوزه اسکان و تغذیه نیز درخواست شد که مجددا امکانات بررسی شود زیرا از عصر روز پنج شنبه، جمعه و شنبه شاهد بازگشت زائران هستیم.

وی با بیان اینکه تأکید شد که کمیته حمل و نقل و سوخت تدابیر لازم را اندیشیده و همه ناوگان خود را بررسی مجدد کند، افزود: در صورت وجود کمبود این امکانات به اندازه کافی در بخش عمومی و خصوصی تجهیز شود.

به گفته این مسئول از امروز آمادگی برای پذیرایی از بازگشت زائران اربعین حسینی را داریم.

کد N1788731

وبگردی