آفتاب
روایت زوج های جوانی که عازم کوی یار شده اند؛

حکایت دست یار و زیارت معشوق/ طی طریق برای تضمین خوشبختی

حکایت دست یار و زیارت معشوق/ طی طریق برای تضمین خوشبختی

چذابه- در میان هزاران زائر مرز چذابه که روانه کربلا شده اند، حکایت و حال و هوای زوج های جوانی که با هم قصد سفر به سوی کوی یار کرده اند نیز دیدنی و شنیدنی است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها - رویا رجبی؛ آمده اند حماسه بیافرینند و برگ زرینی را در تقویم دلهایشان به ثبت برسانند. اینجا چذابه است، تا چشم کار می کند دلداده میبینی و دلدادگی هایی که شاید شکلشان متفاوت باشد اما هدف و نیت همه اشان نزدیکی به دل معشوق است.

همه آمده اند تا به سمت حرم بروند، از شوق زیارت بی قرارند. آری همگی در قافله دلهای شیدایی اباعبدالله به راه افتاده اند تا قدم در جاده افلاکی نجف_کربلا بگذارند. آری، تا چشم کار می کند زائرانی را می بینی که با هر قومیت و زبانی و در هر سن و جنسیتی عازم کربلا هستند. از آن پیرمرد و پیرزن سالخورده روی ویلچر که با پای دل راهی شده اند تا کودکانی که دست در دست مادر و پدر شاید چندمین سفر کربلای خود را تجربه می کنند و یا جوانانی که با آن شوق و انرژی کم نظیر در خلق حماسه پیاده روی اربعین سهیم شده اند.

در میان این همه شلوغی اما حکایت و حال و هوای زوج های جوانی که با هم قصد سفر به سوی کوی یار کرده اند نیز دیدنی و شنیدنی است. صدها و شاید هزاران زوج جوانی که در این روزهای حماسه اربعین پا به پای هم طریق الحسین را پیاده به سمت کوی یار طی می کنند تا در شفاعت شدن توسط آقا نیز با هم شریک باشند .

عشق به حسین (ع)  را باید حس کرد

در میان جمعیت به قدم های تندشان خیره می شوم. بیقراری از سر و رویشان می بارد. دستشان در دست هم با لبخندی پراز هیجان ، چشمشان به آن دوردست ها خیره است. جلو می روم و سلام می کنم شوق چشمانشان مرا نیز هوایی می کند.

محمد حاجی رحیمی به همراه همسرش سکینه محمدی دومین سال است که با هم قصد زیارت آقا کرده اند. از ورامین آمده اند و خستگی راه را از خاطره شیرین سفر عاشقی نمی دانند. محمد در خصوص حس و حالش می گوید: خیلی از حس ها را در قالب کلام و جمله نمی توان گفت باید آن را حس کرد. عشق به آقا اباعبدالله نیز حس کردنی است.

سکینه نیز می گوید : احساس خوشبختی می کنم که در کنار یارم به دیدار یاورمان می رویم.

نور امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست

احسان قدسی و معصومه نیز زوج جوان اهل مشهد هستند که برای دومین بار قصد کرده اند اربعین را در جوار آقا باشند. احسان با ابراز خوشحالی و شعف در خصوص پیام حضور پرشور زائران و خلق حماسه اربعین، می گوید: دشمنان اسلام بدانند نور امام حسین (ع) خاموش شدنی نیست و آنها هر چقدر بخواهند بیشتر تفرقه بیندازند ما شیعیان با وحدت و همدلی بیشتردر کنار هم خواهیم بود.

همسرش نیز ادامه می دهد: سالهاست که برشور و ارزش این حماسه بی بدیل افزوده می شود و این نشان می دهد که دشمنان اسلام نه تنها به هدفشان نرسیده اند بلکه باعث استحکام زنجیر شیعیان شده اند.

سعید ظاهری و زینب عچرش نیز زوج جوان اهل حمیدیه هستند که ۶ ماه از شروع زندگی مشترکشان می گذرد و در اولین سفر مشترک تصمیم گرفته اند نخستین تجربه کربلایی شدن را با هم داشته باشند. سعید می گوید: می رویم که آقا به زندگیمان برکت دهد و هوایمان را داشته باشد.

وی در خصوص حال و هوای مرز و حضور پرشور زائران و خادمان نیز می افزاید: درطول مسیر، خادمی را دیدم که با التماس از من می خواست کفش هایم را تمیز کند و یکی دیگر نیز غبار را از لباس هایمان می گرفت، آدم وقتی این همه اخلاص و عشق و پاکی می بیند در هضم ابهت حسین (ع) و کربلا می ماند.

وی با اشاره به اثرگذاری پیاده روی اربعین در روحیه و ایمان جوانان عنوان کرد: وقتی مردم و به ویژه جوانان در اوج کمبود امکانات، پیاده به زیارت امام حسین (ع) می‌روند یک خودسازی درونی در آنان رخ می‌دهد و حداقل آن این است که مرتکب گناه نمی‌شوند.

زینب عچرش نیز حس و حال خود را بارانی و پر از شور توصیف می کند و می گوید: این همه عظمت و وحدت در هیچ دین و آیین دیگری نیست.

قدم به قدم که راه بروی مرد و زن هایی را می بینی که با فرزندانشان عازم دیار عشق هستند از گروه های سه نفره خانوادگی تا هشت و حتی ۱۰ نفره. در این بین اما حکایت زوج های جوان و آن سفرهای دو نفره چیز دیگری است. دو نفره هایی که می روند تا عشقشان را با ضریح آقا پیوند دهند و تضمین کنند آینده اشان را.

اسلام زنده است

در میان جمعیت چشمم به زوج جوان دیگری می خورد که با شادمانی در حرکت هستند. سمیرا و مصطفی که از اهواز عازم کوی یار هستند نیز اولین سفر کربلای خود را تجربه می کنند.

مصطفی می گوید: حضور در پیاده روی اربعین لذتی دارد که باید آن را تجربه کنید و شاید این گام هایی که به عشق کربلا برداشته می شوند، تنها کاری باشد که از دست عاشقان امام سوم شیعیان که بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند، بر می‌آید.

سمیرا نیز درخصوص توطئه ها و نقشه های دشمن به ویژه تکفیری ها نیز می گوید: در دل عاشقان حسین و شیعیان چیزی به نام ترس وجود ندارد که اگر بود اکنون شاهد این حماسه عظیم نبودیم ما می رویم تا ثابت کنیم اسلام و شیعه تا زنده است پشتیبان و ادامه دهنده نهضت کربلا است.

اربعین زمینه ساز ظهور است

در میان سایر زوج های جوانی که دونفره، قصد سفر کرده اند با محمد رضا صفایی که با همسر جوانش از کاشان در حماسه پیاده روی اربعین شرکت کرده اند نیز به گفت و گو می پردازم. محمدرضا که برق چشمانش گواه حرفهای دلش است با تبسمی بغض آلود می گوید: قراراست برای اولین بار با همسرم به طریق الحسین برویم و کربلایی شویم.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اربعین زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و نابودی ستمگران، تحقق عدالت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در جهان، نابودی فرقه های انحرافی و جعلی بشر، خرافات و تحجر و همچنین آزادی انسان ها و زمینه ساز رسیدن انسان به خدا است. 

همسرش نیز می گوید: مکتب امام حسین (ع)  آنقدر عظمت دارد که همه می توانند در آن حضور داشته باشند فقط کافی است بخواهیم حسینی شویم آن موقع است که نور و روشنی حضور آقا را در دل و زندگیمان احساس می کنیم.

موکب ها فعال است و خادمان به شکلهای مختلف در حال رقابت برسر دلدادگی هایشان هستند. بازار عاشقی داغ است و هر دو طرف معامله برسر عشق به توافق می رسند. بر جمعیت زائران لحظه به لحظه افزوده می شود و من در میان خیل عظیم عاشقانی که عمق حال و هوایشان وصف ناشدنی است راه می روم و زمزمه می کنم: گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست/ گفتا که حسین بیش از آن می ارزد ....

کد N1788639

وبگردی