آفتاب

برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور

برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور

با توجه به نزدیک شدن به هشتم آذرماه، نجار از برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در این باره گفت: نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، با هدف افزایش سطح آگاهی و ایمنی دانش آموزان در برابر زلزله، روز چهار شنبه هشتم آذرماه در سطح تمامی مدارس کشور برگزار می  شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: از سال های گذشته کمیته راهبری مانور، اجرای مرحله جدید مانور با رویکرد "جامعه محور" را مورد تصویب قرار داد و مقرر شد به تدریج در کنار دانش آموزان، ساکنین محله  های مجاور مدارس نیز در فرایند مانور مشارکت داده شوند.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: در سال94  اولین مانور جامعه محور بصورت آزمایشی در شهر تهران و مرکز پنج استان کشور برگزار شد و در سال 95  نیز این مانور در سطح مناطق آموزش و پرورش شهر تهران (هر منطقه یک مدرسه و محدوده مجاور آن و ۳۱ مرکز استان (هر مرکز استان یک مدرسه و محدوده مجاور آن) برگزار شد. رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: امسال در نظر است در نوزدهمین مانور علاوه بر مراکز استان ها، در شهرستان ها نیز (هر شهرستان یک مدرسه و محله مجاور) برگزار گردد و به تدریج در سال های بعد مانور جامعه محور به سطح کلیه جوامع محلی گسترش یابد.

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور افزود: همچنین به منظور بازنگری و به روزرسانی تفاهمنامه تشکیل شورای دائمی مانور سراسری زلزله و ایمنی مورخ 27/12/82 تفاهمنامه جدیدی تحت عنوان ” ستاد عالی آمادگی در برابر زلزله” تدوین گردید.

جهت دریافت فایل تفاهمنامه تشکیل ” ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله” اینجارا کلیک نمایید.

کد N1788513

وبگردی