آفتاب
کارگروه هنر و معماری تصویب کرد؛

رشته نقاشی ایرانی ایجاد شد/ ابلاغ دو مقطع ارشد و کارشناسی

رشته نقاشی ایرانی ایجاد شد/ ابلاغ دو مقطع ارشد و کارشناسی

رئیس کارگروه هنر و معماری شورای تحول علوم انسانی از ایجاد رشته نقاشی ایرانی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد.

مجید سرسنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ایجاد رشته نقاشی ایرانی گفت: کارگروه هنر شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، رشته نقاشی ایرانی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دوره های نقاشی ما در رشته هنرهای تجسمی، به صورت عمده هم از نظر تاریخی و هم از نظر تکنیکی معطوف به نقاشی غربی است.

رئیس کارگروه هنر و معماری شورای تحول علوم انسانی افزود: دوره کارشناسی نقاشی ایرانی در مجموع تمام و تصویب شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: کلیات دوره کارشناسی ارشد نقاشی ایرانی نیز تصویب شده و کم تر از دو هفته آینده، این رشته نیز ابلاغ می شود در واقع این رشته بر روی تاریخ، محتوا و تکنیک نقاشی ایرانی تمرکز دارد.

سرسنگی افزود: ما معتقدیم با تصویب و ابلاغ این رشته در دو مقطع مذکور، یک تحول جدید و عمیقی در بحث توجه به نقاشی ایرانی، نقاش های ایرانی، تکنیک های نقاشی ایرانی به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: ما فکر می کنیم، سال تحصیلی آینده این دو دوره می تواند در دفترچه کنکور قرار گیرد تا دانشگاه های علاقمند بتوانند در این دوره ها دانشجو پذیرش کنند.

کد N1788511

وبگردی