آفتاب

چهارخطه کردن محور صالح‌آباد- مهران برای کاهش حجم ترافیک اربعین اجرایی شد

چهارخطه کردن محور صالح‌آباد- مهران برای کاهش حجم ترافیک اربعین اجرایی شد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)که به منظور بازدید از اقدامات قرارگاه در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین وارد پایانه مرزی مهران شد چهارخطه کردن محور صالح‌آباد- مهران را اقدامی در راستای خدمت به زائرین اربعین دانست.

به گزارش ایلنا، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و جمعی از مدیران قرارگاه  طی سفر یک روزه به منظور بازدیداز اقدامات این قرارگاه در امر خدمت‌رسانی به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)و نیز پروژه تعریض و بهسازی جاده صالح‌آباد به مهران و موکب‌های برپا شده توسط این قرارگاه وارد پایانه مرزی مهران شدند.

بنا بر این گزارش؛ به منظور رفاه حال زائرین اربعین، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، اقدام به برپایی ۵ موکب در مکان‌های مختلفی همچون شهر مهران، حدفاصل مهران و ایلام، شهر کربلا و شهر نجف نموده است که این موکب‌ها از دوازدهم آبان‌ماه به مدت ده روز به ارائه خدمات مختلف می‌پردازند.

همچنین پروژه تعریض و بهسازی جاده صالح‌آباد به مهران حدفاصل شهرستان ایلام و مهران به صورت چهارخطه و به طول ۳۰ کیلومتر و نیز اجرای طرح آبرسانی از بستان تا پایانه مرزی چذابه به طول ۲۸ کیلومتر از طریق یک خط لوله ۱۲ اینچی از اقداماتی است که توسط قرارگاه و در راستای رفاه حال زائرین عتبات عالیات صورت گرفته است.

عبداللهی در این خصوص  تصریح کرد: پروژه بهسازی محور صالح‌آباد- مهران در راستای کاهش حجم ترافیک جاده‌ای و کاهش تصادفات، خدمت‌رسانی به منظور تسهیل در تردد زائرین حسینی، کاهش زمان و هزینه سفر از سوی این قرارگاه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر در این پروژه مشغول فعالیت بودند، ادامه داد: طول این پروژه ۴۵ کیلومتر و به صورت چهارخطه است که ۳۰ کیلومتر آن در تعهد قرارگاه بود و با عزم جهادی مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به صورت شبانه‌روز و در مدت یک سال انجام شد و زیر بار ترافیک رفت و این امر به جهت قولی بود که در سال گذشته و در بازدید از مهران به مردم عزیز دادیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تاکید کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که در راستای خدمت به زائرین اربعین توسط قرارگاه صورت گرفت، اجرای طرح آبرسانی از بستان تا پایانه مرزی چذابه به طول ۲۸ کیلومتر خط لوله ۱۲ اینچی می‌باشد.

عبداللهی افزود: در سال‌های گذشته آبرسانی به مرز چذابه در مراسم اربعین از طریق تانکر انجام می‌شد و این وضعیت مشکلات زیادی برای زائرین ایجاد می‌کرد، اما مؤسسه ولیعصر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) این پروژه را که در بازه زمانی ۱۸ ماهه تعریف شده بود طی ۲ ماه به سرانجام رساند.

وی اظهار داشت: در این موکب‌ها علاوه بر توزیع آب معدنی و ۵۰ هزار پرس غذای گرم در سه وعده، مهیا نمودن مکان بیتوته و استراحت برای زائرین، اقامه نماز، استقرار روحانی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی زائرین و توزیع بسته‌های فرهنگی نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: عموم دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شرکت‌های گاز، مخابرات و آب حداکثر همکاری را با ما داشتند.

گفتنی است؛ سردار عبداللهی و هیأت همراه به صورت هوایی از پروژه جاده صالح آباد به مهران بازدید کردند.

کد N1788181

وبگردی