آفتاب

کره جنوبی بانک‌های کره شمالی را تحریم کرد

کره جنوبی بانک‌های کره شمالی را تحریم کرد

رییس جمهور کره جنوبی در آستانه سفر ترامپ به سئول نام ۱۸ بانک کره شمالی را که در سه کشور فعالیت دارند را در فهرست سیاه قرار داد و تراکنش با آنها را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره جنوبی در  اقدامی تازه و یک طرفه ساعاتی پیش همکاری بانک های این کشور را با تمامی ۱۸ بانک کره شمالی مستقر در چین، روسیه و لیبی را به حالت تعلیق درآورد و آنها را در فهرست سیاه خود قرار داد.

این درحالی است که تصمیم کره جنوبی درست یک روز قبل از دیدار دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از کره جنوبی اتخاذ شده است.

همچنین وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: تمامی اشخاصی که نمایندگی بانک های کره شمالی را در فراسوی مرزهای این کشور عهده دار هستند به نوعی درگیر تامین پول مورد نیاز «پیونگ یانگ» برای ساخت سلاح های کشتار جمعی هستند.  

این ۱۸ بانک کره شمالی پیش از این توسط آمریکا تحریم شده بودند؛ ضمن اینکه ترامپ، رییس جمهور جدید کره جنوبی را مدت ها پیش متهم به مماشات با کره شمالی کرده بود و اتخاذ چنین تصمیمی یک روز قبل از ورود ترامپ به سئول بحث برانگیز است.  

این اولین تحریم یکجانبه کره جنوبی علیه کره شمالی به دلیل انجام آزمایشات اتمی «پیونگ یانگ» تحت زمامداری «مون» رییس جمهور جدید این کشور است. به موجب تحریم بانک های کره شمالی، تمامی افراد حقیقی و حقوقی حق هیچگونه تراکنش با بانک های قید شده را ندارند؛ اگر چه این تصمیم نوعی اقدام نمادین یاد می شود؛ اما می تواند خشم «پیونگ یانگ» را در بر داشته باشد.

گفته می شود، این اقدام یکجانبه کره جنوبی علیه کره شمالی در راستای دور جدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است که در ماه سپتامبر به دلیل آزمایش ششمین پرتاب موشک هسته ای کره شمالی اعمال شد.

بر پایه این گزارش در سال گذشته میلادی کره جنوبی مجمتع مشترک صنعتی Kaesong را با کره شمالی به دلیل تزریق منافع آن برای برنامه سلاحی «پیونگ یانگ» تعطیل کرد. پیش از این هم در سال ۲۰۱۰ میلادی کره جنوبی همکاری با تمام بخش های اقتصادی کره شمالی را به دلیل متهم کرده «پیونگ یانگ» برای غرق کردن یکی از ناوهای جنگی کره جنوبی ممنوع کرده بود.  

 

کد N1788092

وبگردی