آفتاب
جانشین ستاد اربعین ناجا:

تراکم جمعیت در میرجاوه کاهش یافت/تردد ۱۰ درصد زائران از مرز هوایی

تراکم جمعیت در میرجاوه کاهش یافت/تردد ۱۰ درصد زائران از مرز هوایی

جانشین ستاد اربعین ناجا با اشاره به کاهش تراکم جمعیت زائران پاکستانی در مرز میر جاوه، از تردد ۱۰ درصد زائران اربعین از طریق مرز هوایی خبر داد.

سردار محمد بابایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه وضعیت تردد در مرزهای سه گانه روزهای انتهایی خود را طی می کند و غالب زائران مشرف شده اند، اظهار داشت: بالغ بر ۲ میلیون نفر از زائران از مرزهای زمینی و هوایی به کربلا تشرف داشته اند.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد ترددها از مرز مهران صورت گرفته و ۱۰ درصد زائران از مرز هوایی استفاده کرده اند و غالبا از فرودگاه امام(ره) به کربلا مشرف شده اند، تصریح کرد: در مرزها تردد پرحجم ولی روان است، به نحوی که برخی اوقات گیت ها خالی است.

جانشین ستاد اربعین ناجا با اشاره به وضعیت مرز میرجاوه نیز گفت: به لطف خدا بخش زیادی از تراکم جمعیت زوار پاکستانی در این مرز کاهش یافته است.

سردار بابایی افزود: زائران پاکستانی به محض اینکه به گیت های ما می رسند به سهولت تردد می کنند و در موکب ها از مهمانان پذیرایی می شود، دیشب تا دیروقت امکان پذیرایی از زائران پاکستانی بود.

وی یادآور شد: در شلمچه نیز اتباع خارجی همکاری خوبی داشتند و زائران ۵ کشور از جمله آذربایجان، ترکیه و هند از این مرز تردد کردند.

کد N1788083

وبگردی