آفتاب

انتقام‌جویی آمریکا از نُجَباء/ دوباره تحریم!

انتقام‌جویی آمریکا از نُجَباء/ دوباره تحریم!

دولت آمریکا پس از گذشت ٩ سال از تحریم دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء، این بار در تکاپوى قرار دادن نام نُجَباء در فهرست سیاه ترور است.

به گزارش ایلنا، همزمان با اجرایی شدن قانون تحریمی موسوم به «کاتسا» از جانب آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ١٣ آبان ١٣٩٦ بار دیگر نام مقاومت اسلامى نُجَباء برای گنجانده شدن در فهرست تحریمی ضدتروریسم کنگره آمریکا به مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه شد.

این درحالى است که در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ نیز نام «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامى نُجَباء، از سوى وزارت خرانه‌دارى آمریکا تحت دستور اجرایی به‌شماره ۱۳۴۳۸ با اتهام‌هایی واهى چون «برهم زدن آرامش و ثبات کشور و دولت عراق» در فهرست سیاه قرار گرفته بود.

دولت ایالات متحده وى را به «اجرا یا حمایت مستقیم اعمال خشونت‌آمیز علیه مردم، سیاستمداران عراقی و نیروهای ائتلاف» متهم کرده بود.

«استیوارت لیفى» معاون وقت وزارت خزانه‌دارى آمریکا در امور تروریسم و جاسوسى مالى، در تشریح اتهامات فوق‌الذکر مدعی شده بود که دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء علاوه بر هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی حملات علیه نیروهای ائتلاف و نظامیان آمریکایی، در اعمال خشونت‌آمیز علیه سیاستمداران این کشور نقش دارد!

وب‌سایت حکومتى آمریکا در مقطع یادشده با اعلام اینکه این فرمان تحریمی در ۲۶ تیرماه ۱۳۸۶ با دستور جورج بوش (رئیس ‎ جمهور اسبق) پیگیرى شده است، افزود: هرگونه نقل و انتقال میان فرد مشخص شده در قانون ۱۳۴۳۸ با شهروندان آمریکایی ممنوع است و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری اموال او‌ را مصادره می‌کند.

اکنون با گذشت ٩ سال از تحریم شیخ اکرم الکعبی، سناتور «تد پو» نماینده جمهوری‌خواه از حوزه انتخابیه دوم تگزاس، بار دیگر طرح تحریم مقاومت اسلامى نُجَباء را به مجلس نمایندگان ایالات‌متحده آمریکا تقدیم کرده است.

نامبرده رئیس کمیته فرعی «تروریسم، عدم اشاعه و تجارت» در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکاست که همواره مواضع کینه‌توزانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت اسلامی اتخاذ می‌‌کند.

نام سناتور تد پو، در صدر امضاکنندگان بسیاری از قطعنامه‌های خصمانه به چشم می‌خورد و بارها در حمایت از گروهک تروریستی منافقین (مجاهدین خلق) نطق کرده است.

در مورد روند اجراىی شدن لایحه مزبور مى‌توان گفت که ابتدا باید در مجلس نمایندگان به تصویب برسد، سپس از تصویب مجلس سنا نیز بگذرد و در نهایت به امضای رئیس‌جمهوری آمریکا برسد.

پیش‌بینى مى‌شود مدت‌زمان معمول براى تصویب لایحه، دو الى سه ماه باشد که بر آن اساس، جزئیات بیشتر منتشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، «سامانتا پاور» نماینده پیشین دولت آمریکا در سازمان ملل نیز چندی قبل‌ در ادامه شانتاژ تبلیغاتی واشنگتن، طی اظهاراتی در جمع اعضای شورای امنیت، مقاومت اسلامی نُجَباء را به مشارکت در کشتار مردم حلب سوریه متهم کرده بود.

 

کد N1788080

وبگردی