آفتاب

بررسی همزمان لوایح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و امور گمرکی

بررسی همزمان لوایح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و امور گمرکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی همزمان لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و لایحه اصلاح قانون امور گمرکی در کمیته بازرگانی این کمیسیون خبر داد.

سیدکاظم دلخوش اباتری،  درباره اقدامات کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: محورهای اصلی فعالیت کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی بررسی همزمان دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و لایحه اصلاح قانون امور گمرکی است.

رییس کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مواد دو قانون مذکور به یکدیگر مرتبط بوده و برخی احکام همپوشانی داشتند، هر دو این لوایح در دستور کار کمیته بازرگانی قرار گرفت.

دلخوش تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مبارزه قاطع و موثر با پدیده شوم قاچاق و آثار منفی این موضوع بر تولید داخلی و اشتغال، بررسی لایحه مبارزه با قاچاق با اولویت در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

وی در ادامه گفتگو با خانه ملت،  گفت: جمع‌بندی جلسات کارشناسی فوق، در کمیته بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شده از اینرو کمیته بازرگانی تمامی مواد لایحه قاچاق را بررسی کرده تا در کمیسیون اقتصادی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

دلخوش تصریح کرد: در خصوص لایحه امور گمرکی نیز  جلساتی در مرکز پژوهش ها و کمیته بازرگانی برگزار شده که بعد از اتمام جلسات و بررسی کامل آن در کمیته، مصوبات مذکور در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود.

رییس کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بدیهی است بررسی دو لایحه مذکور جزو اولویت های مهم کمیسیون اقتصادی است و کلیه متخصصان، صاحبنظران و فعالان اقتصادی می‌توانند اصلاحات پیشنهادی خود در خصوص این دو قانون مهم به کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال کنند.

کد N1788043

وبگردی