آفتاب

تیراندازی در تگزاس +عکس | آخرین اخبار از کشتار دیشب در کلیسای تگزاس؛ 27 کشته، 25 زخمی

تیراندازی در تگزاس +عکس | آخرین اخبار از کشتار دیشب در کلیسای تگزاس؛ 27 کشته، 25 زخمی

تیراندازی در تگزاس آمریکا | شب گذشته شهر کوچک سادرلند در ایالت تگزاس آمریکا شاهد تیراندازی در یک کلیسا بود. در این حادثه که با کشته شدن 27 نفر انجامید، یک مهاجم داخل کلیسا با سلاح نیمه اتوماتیک به روی مردم آتش گشود. آخرین اخبار از کشتار دیشب در کلیسای تگزاس را در ادامه بخوانید...

گزارش‌های غیررسمی از کشته شدن دست‌کم ۲۷ نفر و زخمی شدن چندین تن بر اثر تیراندازی در کلیسای «ساترلند اسپرینگز» در ایالت تگزاس حکایت دارد.
باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میرور نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که یک مرد مسلح با تیراندازی در کلیسایی در ایالت تگزاس آمریکا ده ها نفر را به کام مرگ فرستاده است. بر اثر این حادثه که در منطقه «Sutherland Springs» (ساترلند اسپرینگز) در جنوب شرقی «سن آنتونیو» رخ داده، چندین نفر نیز زخمی شده‌اند. 

گزارش های غیررسمی از کشته شدن دست‌کم 27 نفر و زخمی شدن 24 تن دیگر از جمله یک کودک دو ساله در این حادثه حکایت دارند. گفته می‌شود مهاجم نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.
پلیس می گوید دستکم 16 تن از کشته شدگان در داخل کلیسا هدف گلوله ضارب قرار گرفتند. این کلیسا 50 عضو دارد و تیراندازی همزمان با برگزاری یک مراسم مذهبی در آن صورت گرفته است.

ایلنا به نقل از گاردین نوشت: پلیس تگزاس ابتدا اعلام کرد که دست‌کم ۱۰ نفر در این حادثه کشته شده‌اند و تعداد دقیق قربانیان مشخص نشده است اما دقایقی بعد این آمار به ۲۷ کشته افزایش یافت.
یکی از شاهدان عینی گفت یکی از گلوله‌ها به یک کودک ۲ ساله برخورد کرده و وی را مجروح کرده است.
یکی دیگر از شاهدان عینی اعلام کرد بیش از ۲۰ گلوله توسط فرد مهاجم شلیک شده و نزدیک به ۵۰ نفر در کلیسا حضور داشتند.
هنوز انگیزه فرد مهاجم مشخص نشده است.
جزییات حادثه تیراندازی در تگزاس
بی بی سی نوشت: حادثه در شهر سادرلند اسپرینگز تگزاس اتفاق افتاده که فقط ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.
یک خبرنگار محلی حاضر در محوطه کلیسا نوشته که مردم در حیاط منتظر هستند تا از عزیزانشان خبر بگیرند.

تصاویر نشان می‌دهد پلیس منطقه را بسته است و هلی‌کوپترها اطراف کلیسای فرست باپتیست در ساترلند اسپرینگز مشغول پرواز هستند.
پلیس گفته با وجود آنکه تصور می‌شود، ضارب فقط یک نفر بوده است، احتمال‌های دیگر را هم در نظر دارد.
آلبرت گامز مقام پلیس در محل شمار کشته ها را ۲۷ نفر ذکر کرد: "جزییات هنوز تا حدودی مبهم است اما آنچه من اکنون می توانم براساس آنچه به من گفته اند بگویم این است که ۲۷ نفر کشته شده اند و بیش از ۲۰ یا ۲۵ نفر زخمی شده اند. همچنین گفته شده که فرد مهاجم کشته شده است."
مردم محل می گویند که معمولا حدود ۵۰ نفر در این مراسم شرکت می کنند. گزارش رسانه های محلی حاکیست که کودکان هم در میان کشته ها هستند.
دفتر کلانتری به شبکه سی ان ان گفت که فرد مهاجم بعد از یک تعقیب و گریز کوتاه تا کانتی گوادولوپ (بخش) همجوار در شمال کشته شد.
اما یک سخنگو گفت معلوم نیست که او به دست پلیس کشته شده یا خودکشی کرده است.

واکنش ترامپ به تیراندازی تگزاس
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حادثه خونین تگزاس در توییتر خود نوشت: « خداوند همراه افراد حاضر در تگزاس باشد، پلیس اف‌بی‌آی در صحنه تیراندازی حاضر است، من هم از ژاپن در حال پیگیری وقایع  هستم.»

قانون حمل سلاح در آمریکا
قانون اساسی آمریکا، حق نگهداری و حمل سلاح را به مردم این کشور داده است؛ در قانون اساسی آمریکا آمده که «داشتن یک نیروی منظم شبه نظامی مردمی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری است و حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه، نباید نقض شود.»
دست کم 30 درصد از مردم آمریکا مسلح هستند؛ اگرچه تنها 4.4 درصد از جمعیت مردمان زمین در آمریکا زندگی می‌کند، اما حدود نیمی از همه اسلحه‌های غیرنظامی جهان در آمریکا نگهداری می‌شود.
هر چند بسیاری از سیاسیون و مردم آمریکا مخالف آزاد ماندن حمل سلاح و حامی پایان یافتن حملات خونین در کوچه و خیابان هستند، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حامی سرسخت حفظ حق نگهدرای سلاح برای آمریکایی‌هاست.
فقط در سال 2009، حدود 310 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا خرید و فروش شد. آمار سال 2014 مراجع درمانی آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی با سلاح گرم، یازدهمین عامل مرگ و میر در آمریکاست که در آن سال 33 هزار و 549 نفر را به کام مرگ کشاند.
کد N1787929

وبگردی