آفتاب

مجموعه‌های ورزشی باید خودگردان اداره شوند

مجموعه‌های ورزشی باید خودگردان اداره شوند

در نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی برای عضویت در کمیته شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی شهرداری تهران در دستور کار شورا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی برای عضویت در کمیته شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی شهرداری تهران در دستور کار شورا قرار گرفت و محمد جواد حق‌شناس، حسن خلیل‌آبادی و الهام فخاری به عنوان پیشنهادات کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مطرح شدند، اما در جریان انتخاب نمایندگان این کمیسیون میان اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و نمایندگان دیگر کمیسیون‌ها اختلاف نظراتی مطرح شد.

در ابتدا حسن رسولی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه با پیشنهاد اینکه یکی از اعضای این کمیسیون هم در کمیته مذکور حضور داشته باشند، گفت: مرکز ورزشی شهرداری بسیار زیان‌ده است و سال گذشته شهرداری تهران مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان تحت عنوان کمک‌زیان به سازمان ورزشی کمک کرده است. شهرداری دیگر درآمد جدید نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد مجانی به آقای سلطانی کمک کند.

او ادامه داد: مردم شهر تهران نباید برای این کار هزینه دهند و مجموعه‌های ورزشی باید خودگردان اداره شوند. نمی‌شود تهران را با فروش سرمایه آینده چرخاند.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و خدمات محیط زیست نیز به همین مسئله اشاره کرد و گفت: اگر امکان دارد از دوستان دیگر نیز دعوت کنیم و نماینده‌هایی از کمیسیون‌های دیگر نیز در این کمیته حضور داشته باشند.

در ادامه حجت نظری این امر را غیر ممکن دانست. با این حال حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی در واکنش به اظهارات برخی اعضای شورا گفت: نام این شورا "شورای هماهنگی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی" است. پس تکلیف نیز مشخص است. هر کمیته‌ای از طرف کمیسیون ما تشکیل می‌شود دوستان می‌گویند سهم ما چیست؟ دوستان کمیسیون برنامه و بودجه به خودشان نگاه کنند هر وقت بحث کمیسیون اجتماعی می‌شود فیل دوستان یاد هندوستان می‌کند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر خطاب به حق‌شناس گفت: ما نمی خواهیم تنش ایجاد شود. بهتر است این مسائل را در جلسات خصوصی مطرح کنیم.با این حال حق‌شناس ادامه داد: دوستان مسئول رای خود هستند.

در انتها رای‌گیری صورت گرفت و محمدجواد حق‌شناس با ۱۲ رای، حسن خلیل‌آبادی با ۱۴ رای و الهام فخاری به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند.

کد N1787705

وبگردی