آفتاب

برای مقابله با خشونت جنسی علیه زنان اقدام کنید

برای مقابله با خشونت جنسی علیه زنان اقدام کنید

۱۰۰ شخصیت برجسته و مشهور زن در فرانسه از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا یک برنامه اضطراری برای مقابله با خشونت جنسی علیه زنان تصویب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ژورنال دو دیمانش، ۱۰۰ شخصیت زن برجسته مشهور فرانسوی از روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی تا بازیگران و هنرمندان با اعلام اینکه از هر دو زن یک نفر در فرانسه مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرد با انتشار نامه‌ای از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه خواستند تا برنامه فوری برای مقابله با این خشونت را تصویب کند.

نامه این ۱۰۰ فعال زن در روزنامه «لو ژورنال دو دیمانش» منتشر شده است. در این نامه آمده است: «بسیاری از زنانی که مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند، نتوانستند این نامه را امضا کنند چرا که به دلیل ضرب و شتم کشته شده‌اند.»

امضاکنندگان این نامه خواستار آن شدند که پنج اقدام فوری در این زمینه شامل آموزش اجباری علیه خشونت جنسی در محل کار و همچنین کمک‌های رسمی به نهادهایی که به زنان قربانی در این زمینه کمک می‌کنند، در دستور کار قرار بگیرد.

در ادامه این نامه آمده است: «آقای رئیس‌جمهور، مانند بسیاری دیگر از زنان، ما نیز مورد خشونت و آزار جنسی قرار گرفته‌ایم و در بسیاری از مواقع نهادهای حقوقی این مسائل را با جدیت دنبال نمی‌کنند.»

۱۰۰ زن برجسته فرانسه در ادامه این نامه آمده تاکید کرده‌اند: «در خیابان و محل کار و خانه نباید اجازه هرگونه خشونتی علیه زنان داده شود. ما در برابر بحران مهمی قرار گرفته‌ایم. آیا شما در کنار ما هستید؟»

 

کد N1787702

وبگردی