آفتاب

بررسی طرح الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری در شورا

بررسی طرح الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری در شورا

جزئیات طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه شورا بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران، طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1397 شهرداری تهران بررسی شد، البته یک فوریت این طرح در جلسه شانزدهم به تصویب رسیده بود.

در همین راستا حجت‌الله میرزایی معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با حضور در صحن شورا گفت: گزارش‌های ارزیابی ما نشان می‌دهد که فاصله زیادی بین آیین‌نامه‌های بودجه و برنامه‌های توسعه شهرداری وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم برنامه دوم پنج‌ساله با یک سال تاخیر تدوین شود. برنامه دارای چندین اشکال است و به نظر می‌رسد از ابتدا تا امروز بین بدنه کارشناسی و شهرداری رابطه‌ای وجود نداشته و انحراف بودجه از همان روزهای اول آغاز شده است.

او ادامه داد: نظام برنامه سوم تدوین و در اختیار کمیسیون شورا قرار گرفته است. از نظر ما برنامه با مبنای اصلاح‌طلبانه بوده و باعث کاهش نابرابری اجتماعی نیز می‌شود.

میرزایی ادامه داد: معیارهای اصلی ما ایجاد انضباط مالی، پاسخگویی، مشارکت حداکثری، دخیل کردن دولت، پرداخت هزینه‌ها و مشارکت فعال میان شورا، مردم و شهرداری است.

معاون شهردار با تاکید بر اینکه کار تدوین برنامه سوم در سه سطح آغاز شده است گفت: نظام تدوین برنامه سوم آماده و برای کمیسیون‌های مربوطه ارسال شده است و کار تدوین برنامه در سه سطح کلانشهر تهران، برخی مناطق آغاز شده است.

در ادامه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به جزئیات طرح گفت: از نظر من در این طرح باید به کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد و طلاق و مباحث اجتماعی توجه بیشتری شود و از پیشنهادات کمیسیون‌های شش‌گانه درباره اولویت‌ها و تاکیدها در بودجه استفاده شود.

در ادامه با تذکر فراهانی و دیگر اعضای شورا با وجود آنکه کلیات این طرح در جلسه گذشته رای آورده بود‌ برای بررسی الحاق پیشنهادات و نظرات اعضای شورا به کمیسیون برنامه و بودجه برگردانده شد.

 

کد N1787647

وبگردی