آفتاب
مجتبی موسوی در گفتگو با مهر:

سازمان زیباسازی برای برنامه‌های هنری تقویم ثابت دارد

سازمان زیباسازی برای برنامه‌های هنری تقویم ثابت دارد

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره سرنوشت موزه‌های خوشنویسی، مشاهیر و استاد صنعتی توضیح داد.

مجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره جدیدترین رویدادهای هنری این سازمان به خبرنگار مهر گفت: یک سری رویدادهای هنری جزو فعالیت های دایمی ما است که به طور مستمر برگزار خواهند شد مثلا در طول سال در حوزه حجم فعالیت هایمان برگزاری بی ینال های جهانی و ملی است که در ابتدای سال هشتمین بی ینال جهانی مجسمه‌سازی را برگزار کردیم. شهریور و مهرماه هم چهارمین دوسالانه دیوارنگاری را برگزار کردیم که در تدارک برگزاری اختتامیه و معرفی برگزیدگانش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رویداد سالانه هنرهای شهری را نیز در تقویم ثابت سازمان دارند، ادامه داد: در کنار این فعالیت ها به طور مستمر در حال اجرای دیوارنگاری ها، نصب مجسمه ها و المان‌های شهری در سطح شهر هستیم و با هنرمندان بسیار زیادی مشارکت داریم و هر سال شمار زیادی اثر هنری به شهر اضافه می شود.

این مدیر هنری درباره نوع تعاملات با ارگان های مختلف از جمله حوزه هنری و سازمان سینمایی نیز بیان کرد: تعاملات ما با ارگان های مختلف بسیار متنوع شده است. یک بخشی از این تعاملات به این باز می گردد که در جاهای مختلف اتفاقات خوبی رخ می دهد که نیاز به اطلاع رسانی وسیع تر دارد و سازه های فرهنگی شهری ابزار رسانه ای قدرتمندی برای این اطلاع رسانی است، اما در همین تعاملات برخی مواقع برنامه ریزی هایی نیز برای سازه های شهری صورت می گیرد. ارگان های مختلف ماموریت های متنوعی دارند و ما در هماهنگی با همان ماموریت ها این سازه ها را برای گسترش ماموریتشان در اختیارشان می گذاریم.

موسوی در پاسخ به این پرسش که سال ۹۶ رویداد «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» از سوی سازمان زیباسازی اجرا نشد و آیا این به معنای این است که این رویداد در تقویم ثابت فعالیت های این نهاد نیست نیز گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که بهترین زمان برگزاری این رویداد اردیبهشت ماه است. البته در اردیبهشت ماه ما با رویدادهای بین المللی چون برپایی نمایشگاه کتاب رو به رو هستیم که باید این رویداد را قبل از نمایشگاه کتاب در سطح شهر برگزار کنیم. امسال به دلیل اینکه بحث انتخابات را داشتیم و افکار عمومی و فضای شهر درگیر فضای انتخابات بود، بهتر دیدیم این رویداد را برگزار نکنیم اما طرح برگزاری این رویداد برای سال آینده آماده شده که در صورت توافق عملی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تغییر مدیریت در شهرداری نیز اظهار کرد: تغییرات مدیریتی طبیعی است و حق هر مدیری است که با مجموعه مدیرانی که با آن همفکری بیشتری دارد کار کند. فقط امیدواری ما این است که آن برنامه هایی که مطلوب ارزیابی شده و مورد نظر شهروندان و هنرمندان است در هر مدیریتی در تقویم ثابت سازمان حفظ شود.  

موسوی همچنین درباره راه اندازی و افتتاح موزه های مختلفی چون موزه خوشنویسی، موزه مشاهیر و موزه استاد صنعتی که با همکاری ارگان های دیگر توسط این سازمان صورت گرفته نیز بیان کرد: خوشبختانه موزه خوشنویسی از زمان افتتاح درش باز است و بازدیدکننده هم داشته است. البته ما برنامه های وسیعی برای گسترش فعالیت های این موزه داریم از جمله تدارک نشست ها و فعالیت های تخصصی و شخصا چشم انداز این موزه را روشن می بینم.

وی ادامه داد: هنوز موزه مشاهیر را افتتاح نکرده ایم و به محض پایان مرمت بنای اتحادیه و نصب مجسمه ها تا کمتر از ۲ ماه دیگر این موزه در فاز اول و با نصب ۱۲۰ مجسمه افتتاح خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه شمار زیادی از شخصیت هایی که مجسمه هایشان ساخته شده است در قید حیات نیستند، بیان کرد: فاز مطالعاتی فاز دوم انجام شده و چون بنایی در زیرزمین ساخته می شود گودبرداری هم شده است اما نیاز به مطالعات تکمیلی تر دارد و چند سالی کارش به طول می انجامد.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره موزه صنعتی و اختلافاتی که با هلال احمر در افتتاحیه ایجاد شد، توضیح داد: ما از سال ۸۶ موافقت مدیریت شهری را برای مرمت بنا و آثار موزه صنعتی که در وضعیت بسیار اسفناکی بود گرفتیم، اما چند سالی طول کشید تا توانستیم با مدیریت هلال احمر به توافق برسیم. در نهایت ما کارمان را انجام دادیم و این موزه نجات پیدا کرد اما کارها تمام شده بود که به اختلاف نظرهایی با هلال احمر رسیدیم که باعث شد ما در افتتاحیه ورود نکنیم و در حال حاضر مدیریت هلال احمر می گوید این موزه روی مردم باز است.

کد N1787644

وبگردی