آفتاب

محصولات نامرغوب وارداتی تهدیدی برای بازار داخلی است

محصولات نامرغوب وارداتی تهدیدی برای بازار داخلی است

مدیرعامل یک شرکت تولیدی داخلی گفت: ورود محصولات نامرغوب وارداتی تهدیدی برای بازار داخلی است.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل یک شرکت داخلی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از تولیدات داخلی، گفت: در صورتی‌که دولت به‌طور کامل از شرکت‌های تولیدی داخلی حمایت نکند، این شرکت ها برای ادامه فعالیت با مشکل مواجه خواهند شد.

"جمشید بردبار" مدیرعامل شرکت دانش بنیان الکترونیک افزار آزما با بیان این مطلب که این شرکت با 37 سال تحقیقات و با استفاده از دانش داخلی اقدام به طراحی و تولید دستگاه های اندازه گیری (کنتورهای هوشمند) شامل طراحی نرم افزار، سخت افزار، ‌بدنه، مدارچاپی نموده و این محصولات مدت‌ها است در مخابرات و وزارت نیرو مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: از سال 80 وارد عرصه تولید کنتورهای دیجیتال شدیم و تاکنون 8 میلیون کنتور در سراسر کشور نصب کرده و تحت لیسانس هیچ شرکت خارجی نیستیم.

وی در ادامه افزود: از سال 89 طراحی و تولید کنتورهای هوشمند را آغاز کرده ایم و بر مبنای اقتصاد مقاومتی به فعالیت خود در این عرصه ادامه داده ایم و کنتورهای هوشمند ساخت این شرکت دارای تاییدیه شرکت KEMA هلند ( یکی از بزرگترین موسسه های آزمایشگاهی صنعت برق جهان) ‌و پژوهشگاه نیرو با دقت کلاش 0.2 با ظرفیت تولید سالانه 6 میلیون دستگاه کنتور هوشمند بر اساس طرح و استاندارد فهام در بخش های خانگی، صنعتی و کشاورزی به تولید مشغول هستیم.

بردبار در ادامه با بیان این مطلب که در زمان دلار یکهزار تومانی قیمت کنتورهای تکفاز 70 هزارتومان و سه فاز حدود 400 هزارتومان بود، اظهار داشت: در زمان کنونی که دلار با افزایش حدود 4 برابری (حدود 4 هزار تومان) است، کنتورهای تولیدی این با کاهش قیمت چشمگیری (تکفاز 60 هزارتومان و سه فاز 180 هزارتومان) عرضه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همواره این شرکت به دلیل پائین بودن قیمت، برنده بیش از 80 درصد مناقصات شرکت‌های توزیع نیروی برق بوده است، افزود: با تمام این توضیحات حمایت جدی از محصولات داخلی نمی‌شود و این باعث خواهد شد تا ورود محصولات نامرغوب وارداتی تهدیدی برای بازار داخلی شود.

مدیرعامل این شرکت تولیدی از وزارت نیرو و دولت خواست شرایط یکسانی برای تولیدکنندگان فراهم شود و برای تقویت و ایجاد انگیزه تولیدکنندگان داخلی، از ورود محصولات مشابه که ساخت آن در کشور میسر است، جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات ساخت داخل از جمله کنتورهای هوشمند داخلی به مراتب بهتر از نمونه‌های وارداتی هستند، افزود: شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه به دنبال بازار خود هستند، در حالی که تولیدات داخلی به مراتب دارای ویژگی‌های برتری نسبت به محصولات وارداتی هستند.   

 

 

کد N1787633

وبگردی