آفتاب

جزئیات درگیری با پ.ک.ک در چالدران و شهادت دو نفر/ ورود ۸۰ درصد مواد مخدر به ایران، از مرز پاکستان

جزئیات درگیری با پ.ک.ک در چالدران و شهادت دو نفر/ ورود ۸۰ درصد مواد مخدر به ایران، از مرز پاکستان

ایلنا نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: هنگامی که ما از کولبران نام می‌بریم منظور افرادی هستند که در معابری مشخص رفت و آمد می‌کنند که هیچ‌گاه به سمت آنان تیراندازی نشده است.

حسین ذوالفقاری درباره کشف و انهدام گروهک‌های تروریستی در مناطق مرزهای کشور گفت: به تازگی در استان آذربایجان غربی در منطقه چالدران کشف جدیدی از گروهک‌های تروریستی را داشته‌ایم. گروه پ.ک.گ ۲ نفر از اهالی این منطقه را به شهادت رساند که در پی آن نیروهای سپاه و قرارگاه حمزه دست به اقدام زدند و در درگیری‌هایی که به‌وجود آمد چهار نفر از اعضای این گروه کشته شدند.

وی در خصوص وضعیت مرزهای کشورمان با پاکستان با بیان این که دولت این کشور برای ساماندهی امور در این منطقه تمایل دارد، عنوان کرد: پاکستان قصد دارد اقدامات جدی در مرزهای مشترک انجام دهد، در دیداری که امسال با مقامات این کشور داشتیم آنان اعلام کردند ارتش در مرزها مستقر می‌شود و کار مضاعفی برای امنیت مرزها انجام می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد:‌ بر اساس اخبار به دست آمده تحرکات جدیدی در آن منطقه صورت گرفته و همان‌طور که می‌دانید شرایط این منطقه خاص است، تعدادی معارض در بلوچستان این کشور حضور دارند که یک‌سری ناامنی‌هایی را از قبیل حضور قاچاقچیان و گروهک‌های تروریستی به وجود آورده اند که کار را مشکل می‌کند.

وی با اشاره مشکلات مرزی ایران و پاکستان بیان کرد: مهاجران غیرقانونی افغانی عمدتا از مرزهای پاکستان وارد کشورمان می‌شوند و ۸۰ درصد ترانزیت مواد مخدر به ایران، از مرز پاکستان صورت می‌گیرد. ما به مسئولان و دولت پاکستان گوشزد کرده‌ایم که از شما توقع بیشتری داریم و البته دولت پاکستان و مقام‌های مختلف این کشور مرتب در جلسات وعده دادند که برخورد می‌کنند.

27214

کد N1787519

وبگردی