آفتاب
فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

عبور ۱.۷ میلیون زائر از مرزهای سه گانه/هیچ مورد ناامنی نداشتیم

عبور ۱.۷ میلیون زائر از مرزهای سه گانه/هیچ مورد ناامنی نداشتیم

شلمچه – فرمانده نیروی انتظامی گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای سه گانه کشور شامل شلمچه، چذابه و مهران به کربلا سفر کرده اند.

به  گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری ظهر امروز در جریان بازدید از امکانات و زیرساختهای مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: تردد زائران به صورت روان و سریع در حال انجام است و همکاران ما به طور ۲۴ ساعته در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران آماده پذیرش زائران هستند.  

وی با قدردانی از زائران برای آنکه تمامی توصیه های پلیس و مسئولان مربوطه را مد نظر قرار داده و رعایت کردند، اظهار کرد: توصیه دارم تا آن دسته از زائرانی که ویزا ندارند و یا گذرنامه شان معتبر نیست به مرزها نیایند، محلی برای صدور گذرنامه و ارائه ویزا در پایانه های مرزی وجود ندارد. 

سردار اشتری تصریح کرد: بعضی از زائران تصور می کنند اگر به مرزها مرجعه کنند می توانند کارهایشان را در همین جا به انجام برسانند، این شدنی نیست و تنها سبب زحمت برای خود، مسئولان و همکاران بنده می شوند. 

فرمانده نیروی نتظامی گفت: انتظار می رود تا زائران در شهرهایشان مدارک لازم را تهیه کنند و پس از داشتن مدارک لازم در مرزها حضور پیدا کنند، توصیه می کنم رانندگانی که در مسیر راهها و به خصوص مسیرهای منتهی به سه مرز شلمچه، چذابه و مهران سفر می کنند توصیه های پلیس راه را مد نظر قرار دهند، با احتیاط رانندگی کنند، ترافیک سنگینی ما داریم و لذا حتی المقدور از وسائل عمومی برای تردد استفاده کنند و در پارکینگ هایی که از قبل مشخص شده خودروهای خود را پارک کنند و این سفر معنوی را به خوبی انجام دهند. 

سردار اشتری افزود: ما برای بازگشت نیز تسهیلاتی را از روزهای پیش آماده کرده ایم. تعدادی از زائران نیز به میهن بازگشته اند و امید است به همین نحوی که تاکنون انجام شده و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز تردد داشتند مابقی زائران نیز به همین نحو با نظم مورد نظر تردد کنند. 

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی از ماههای گذشته آمادگی هماهنگی برای خروج و ورود آسان و بی دغدغه زائران را داشته و تا امروز بخش اعظمی از زائران خارج شده اند و یکی دو روز دیگر هم همین حجم را داریم و سیل عظیمی از بازگشت زائران را هم در چند روز آینده در پیش رو داریم. 

سردار اشتری توصیه کرد: آمادگی لازم در میان نیروهای ناجا و مسئولان وجود دارد، زائران هم حوصله کنند و توصیه هایی که مسئولان مربوطه و نیروی انتظامی به آنها می دهند را به دقت گوش کنند تا این مدت بازگشت هم بدون اشکال ادامه و اتمام یابد. 

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد امنیتی نداشتیم و وضعیت مرزها به لطف اباعبدالله الحسین امن و خوب است و قطعا مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

کد N1787203

وبگردی