آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

راه اندازی ۴ فن بازار جدید در استان ها/ راهی برای مبادله فناوری

راه اندازی ۴ فن بازار جدید در استان ها/ راهی برای مبادله فناوری

رئیس مرکز فن بازار گفت: تا پایان امسال ۴ فن بازار در کشور راه اندازی می کنیم تا در راستای مبادله، تجاری سازی و توسعه فناوری های داخلی گام برداریم.

اکبر قنبرپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:تا کنون ۱۶ فن بازار منطقه ای در استان های کشور در راستای مبادله، تجاری سازی و توسعه فناوری راه اندازی کرده ایم که بنا داریم تمام استان های کشور را از این منظر توسعه دهیم.

به گفته رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، فن بازارها برای تسهیل فعالیت‌های توسعه فناوری، شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است، افزود: در بازار فناوری فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» دارند. درضمن ارائه‌ مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری در فن بازار صورت می گیرد.

قنبرپور خاطرنشان کرد: فن‌بازار ملی ایران به‌عنوان تنها مرجع اطلاعات فناوری کشور، تحت نظارت پارک فناوری پردیس، با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری‌سازی دانش فنی و مبادله آن سروکار دارند و نیز کمک به رفع مشکلات تجاری‌سازی نوآوری‌ها تأسیس شده است.

به گفته وی، بر این اساس، پارک فناوری پردیس از طریق ساختار شبکه فن‌بازار ملی ایران، مسئولیت ساماندهی فن‌بازارهای عمومی کشور و ایجاد فن‌بازارهای تخصصی در حوزه‌های مهم و اولویت دار کشور را برعهده دارد.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران اظهار کرد: سیستان و بلوچستان و زنجان از جمله استان هایی هستند که در نظر داریم امسال در آنها فن بازار های منطقه ای راه اندازی کنیم. همچنین ۲ فن بازار دیگر قرار است در استان های دیگر نیز ایجاد کنیم که استان آن هنوز مشخص نشده است.

کد N1787022

وبگردی