آفتاب

بی حجابی، هنجار شکنی و مخالفت با نظام در روز کوروش | واکنش امام جمعه شیراز

بی حجابی، هنجار شکنی و مخالفت با نظام در روز کوروش | واکنش امام جمعه شیراز

بی حجابی در روز کوروش | امام جمعه شیراز به مراسم روز کوروش در تاریخ هفتم ابان ماه واکنش نشان داد. آیت الله اسدالله ایمانی گفت: روز ۷ آبان (زادروز کوروش) در سال های پیش بی حجابی مطلق بود و گناهانی بود که شرم دارد بیان آن، شعارهای هنجار شکنی بر علیه نظام بود.

بیشتر بخوانید: حواشی روز کوروش .
بیشتر بخوانید: تخریب مقبره کوروش حقیقت دارد؟ .
بیشتر بخوانید: ذوالقرنین کوروش است یا اسکندر؟

آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرارسیدن روز مبارزه با استکبار، گفت: مبارزه با استکبار اولویت اول انبیاء و خصوصیت اصلی امام(ره) بوده است.وی ادامه داد: همه پیامبران دعوت به مبارزه با مستکبران زمان خود داشتند که این مهم را با تعابیر مختلف مطرح کردند.
اهم صحبت‌های او از این قرار است:
*هیچ پیامبری در کاخ پادشاهی به ضرر ملتش حضور نیافت و از آنها کمک نگرفت که بخواهد با حضور مستکبرین کاری را انجام دهد بلکه همواره مستضعفین در کنار آنها بودند.
* آمریکا ۲ نقشه اساسی در مقابل کشور ما دارد اول اینکه تفرقه میان مردم و حکومت ایجاد کند دقیقا همان کاری که فرعون انجام داد و سیاست دوم تشدید تحریم ها برای فشار بیشتر بر مردم ایران که همین کار را فرعون بر ملتش انجام داد و یک گروه را از بین می برد.
* روز ۱۳ آبان فرارسیده است و این روز نه تنها به دانش آموزان و دانشجویان تعلق دارد بلکه متعلق به همه مردم است.امام(ره) راه انبیا را در پیش گرفت و امروز همه می بینند که حتی با مذاکره هم نمی شود به استکبار نزدیک شد زیرا آنها فقط به دنبال دشمنی هستند.
* قرآن مجید نماز را ستون دین معرفی کرده، اصول قرآن بر نماز تکیه کرده، عترت نیز زیارت اربعین را معادل نماز قرار داده یعنی نماز ستون دین و زیارت اربعین ستون عترت است.
* عاشورا آرام آرام توسعه پیدا کرد و امروز اربعین هم همین است اربعین عامل معرفی امام حسین(ع) به دنیاست.
* روز ۷ آبان (زادروز کوروش) در سال های پیش بی حجابی مطلق بود و گناهانی بود که شرم دارد بیان آن، شعارهای هنجار شکنی بر علیه نظام بود و مسئولین در سال جاری بدون هزینه برای کسی توانستند در مقابل آن موج تبلیغات گسترده رسانه های وابسته ایستادگی کنند هرچند امروز با دشنام آنها و ادبیات گاوچرانها مواجه شدند اما برای خدا حرکت کردن اعتبار و آبرو کسب می شود.
* مسئولیت ما مقاومت در برابر استکبار است و این فرهنگ عمومی ما است و باید تحمل، بردباری، مصرف و کارهای خیر در جامعه چگونه است.
کد N1786981

وبگردی