آفتاب

نشست تخصصی «آمریکای ترامپ؛ حال و آینده» برگزار شد

نشست تخصصی «آمریکای ترامپ؛ حال و آینده» برگزار شد

تحلیلگران مسائل آمریکا با حضور در نشست بررسی آخرین تحولات آمریکا به تشریح ابعاد مختلف سیاست داخلی و خارجی این کشور پرداختند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایلنا، نشست تخصصی «آمریکای ترامپ؛ حال و آینده» با حضور «داوود هرمیداس باوند» و «امیرعلی ابوالفتح» تحلیلگران مسائل آمریکا در غرفه خبرگزاری ایلنا واقع در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات برگزار شد.

هرمیداس باوند در بخشی از سخنان خود در مورد بررسی پرونده دخالت‌های روسیه در انتخابات ریسات جمهوری اظهار کرد: افرادی از نزدیکان ترامپ متهم به همکاری و مذاکره  با روسیه مهستند؛ از این جهت اگر دخالت روسیه واقعیت داشته باشد و قصد آنها آشکار کردن این موضوع باشد، کنگره می‌تواند شرایط موجود را احراز کند اما گاهی مصالح کشور می‌تواند آنرا تحت تاثیر قرار دهد. مثلا ترور کندی هیچگاه برای مردم مشخص نشد و راه حل مساله را، پاک کردن صورت مساله دانستند. اگر احساس کنند یک کشور دیگر در انتخابات تاثیر گذاشته و این باعث سرشکستگی خواهد شد بدون تردید پرونده دچار بایگانی سازمان‌یافته خواهد شد.

امیرعلی ابوالفتح با تشریح وضعیت مخالفان و موافقان ترامپ در داخل ایالات متحده بیان کرد: باید بدانیم که ۴۰ درصد جامعه آمریکا ظرفداران حزب دموکرات و ۴۰ درصد جمهوریخواه هستند. اما ۲۰ درصد از جمعیت این کشور مستقل هستند که تاثیر آنها در میادین و رقابت‌های انتخاباتی جهت‌دهنده اصلی به حساب می‌آید. این وضعیت  در دوره باراک اوباما هم وجود داشت اما ابعاد آن متفاوت بود.

در حالت فعلی ترامپ با جناح لیبرال درگیر است و طبیعی است که خط مشی سیاسی او مورد مخالفت لیبرال‌ها قرار گیرد و بخشی از مخالفت هم تقابل با جریان جمهوریخواه است. لذا باید توجه داشت که دو گروه در مقابل ترامپ وجود دارد که بیشتر سناتورهای جمهوری‌خواه را در بر می‌گیرد و گروه دیگر گلوبالیست‌های وال استریت هستند. آنچه که مورد اهمیت است مخالفان کنگره‌ای ترامپ است که موجب می‌شود طرح جایگزینی او با شکست روبرو شود.

«مشروح نشست و سایر محورهای گفت‌وگو در مورد برجام، استراتژی واشنگتن در مقابل اروپا و همچنین راهبرد دولت ترامپ در خاورمیانه، شرق و جنوب آسیا به زودی منتشر خواهد شد».

کد N1786659

وبگردی