آفتاب
آخرین وضعیت مرز مهران

شور حسینی در مرز مهران تمامی ندارد/مردم سنگ تمام گذاشتند

شور حسینی در مرز مهران تمامی ندارد/مردم سنگ تمام گذاشتند

مهران - شور و شوق حسینی در مرز مهران برای رفتن به کربلا به اوج خود رسیده، جمعیت در پایانه چند برابر شده و مردم ایلام و مهران در کنار این حرکت بزرگ با تمام وجود از زائران پذیرایی می کنند.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: اینجا مهران است، هفت روز مانده به اربعین ولی ترافیک در شهر مهران سنگین شد و هرچه به مرز مهران نزدیک تر می شویم موج جمعیت بیشتر و بیشتر می شود.

این روزها همه مردم استان ایلام برای خدمت رسانی به زوار بسیج شدند که همچون سال های گذشته خادم زائرین باشند.

شهرهای ایلام از دهلران گرفته تا ایوان، سرابله و شهر مهران در حال ثبت یک رویداد تاریخی دیگر هستند تا به همگان نشان دهند مردم این استان یکپارچه در خدمات رسانی به زائران همچون دفاع مقدس در خط مقدم هستند.

اینجا همه عاشقانه و به دور از هیاهوی زندگی روزمره خود در تلاش هستند تا قدمی برای مهمانان امام حسین(ع) بردارند این روزها محرومیت و بیکاری برای جوانان ایلام بی معناست چرا که همه پای کار آمداند وقتی که نام امام حسین (ع) به میان بیاید تمام مردم این استان داشته های خود را برای زائرین آقا روی سفرخود پهن کنند تا مهمانان آقا را راهی کربلا کنند.

حضور باشکوه زائران به استان ایلام  برای تردد به کربلا از مرز بین المللی مهران و ضعف زیرساخت ها سبب شد که مسولان توجه جدی به زیر ساخت های این استان محروم داشته باشند و از سال گذشته بعد از اربعین اقدمات بسیار خوبی برای توسعه زیر ساخت های استان ایلام انجام شد است.

هر چند این اقدامات با نقطه مطلوب فاصله دارد ولی امروز به برکت نام امام حسین(ع) و زائران این امام مهربانی  سبب شده که نگاه ها برای توسعه این استان به خصوص در بخش راه مورد توجه مسئولین کشوری قرار بگیرد.

امروز دولت و مسئولان هم در کنار مردم مهران در حال خدمات رسانی هستند که نشان از همت آنها دارد، امسال علاوه بر آمادگی مسئولان استانی،  استان های دیگر هم برای خدمات رسانی پای کار آمده اند.

زائران دغدغه نداشته باشند

فرماندار مهران گفت:  تلاش خوبی برای ایجاد و تجهیز زیرساخت های اربعین در شهرستان مهران صورت گرفته است.

 مراد ناصری در گفتگو با مهر بیان داشت: هیچ زائری دغدغه حمل و نقل، تغذیه و اسکان نداشته باشد  و شهرستان مهران در آمادگی کامل برای خدمات دهی به زائرین اربعین است.

وی ادامه داد: از ابتدای صفر تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در مراسم اربعین به عراق سفر کردند.

ناصری افزود: تعداد ۱۰۰ موکب در قالب ۱۰ ایستگاه در شهر مهران و پایانه  مرزی به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اوج پیک اربعین روزانه ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پرس غذا آماده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فاصله مرز مهران تا کربلای معلی ۲۷۰ کیلومتر است و مهران نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز به کربلا است، هر ساله زوار چه در اربعین و چه در روزهای دیگر این مرز را برای تردد انتخاب می‌کنند.

ایجاد سه بیمارستان صحرایی در مرز مهران 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ایلام هم گفت: امسال تدابیر بسیار بیشتری برای خدمات رسانی به زائرین در مرز مهران اندیشیده شده است.

صید نور علیمرادی در گفتگو با مهر  بیان داشت: با هماهنگی که بین دانشگاه علوم پزشکی ،سپاه وارتش صورت گرفته سه بیمارستان صحرایی با تمام تجهیزات در مرز برای مواقع اضطراری و پشتیبان بیمارستان امام حسین مهران در پایانه مرزی ایجاد شده است.

خدمات اورژانس به ۱۱۲۱ نفر

نماینده تمام اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ستاد سلامت اربعین افزود: بیش از دو هزار نفر از پرسنل بهداشت درمان، فوریت‌های پزشکی برای خدمات‌دهی در ایام اربعین پای کار آمده اند.

علیمرادی بیان داشت: در چهار روز گذشته اورژانس به یک هزار و ۱۲۱نفر و مراکز بهداشتی ودرمانی استان به ۳۶ هزار و ۹۱۰نفر خدمات ارائه داده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ایلام هم گفت: با هماهنگی های صورت گرفته تمام تجهیزات و اقلام داروئی مورد نیاز در استان و مرز مهران فراهم شده است.

خدمات هلال احمر به زائران اربعین در مرز مهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: تاکنون به ۴۴۳نفر از زائرین اربعین خدمات ارائه شده است.

محمد سلیمانی در گفتگو با مهر بیان داشت: تعداد ۲۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای این جمعیت با به‌کارگیری امدادگران آموزش‌دیده، آمبولانس و خودرو نجات در مسیر تردد زائران از مهران در حالت آماده  باش هستند.

مدیرعامل جمعیت استان ایلام گفت: در راستای خدمات‌دهی بهتر به زائران، قرارگاه جمعیت هلال‌احمر کشور در مرز مهران مستقر شده است 

سلیمانی افزود: تعداد ۴۰۰ نفر از نیروهای امدادی و جوانان عضو هلال احمر در ایام اربعین فعالیت می‌کنند.

بیشترین خروج از مرز بین المللی مهران بوده است

مدیر پایانه مرزی مهران گفت: روز گذشته بیش از  ۱۰۵ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند.

کامران بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون بیشترین خروج از مرز بین المللی مهران بوده است 

وی بیان داشت: جلوگیری وکنترل افراد بدون ویزا توسط نیروهای نظامی و امنیتی سبب شده تردد روان باشد.

وی تصریح کرد: همه امکانات در پایانه مرزی از جمله ۹۲ گیت ورود و خروج وجود دارد و تردد زوار با سهولت در حال انجام است.

بختیاری با اشاره به اینکه خدمات رسانی در پایانه مرزی به زوار به خوبی انجام می شود، گفت: همه امکانات برای تردد زوار فراهم شده است.

کد N1786517

وبگردی