آفتاب

حاشیه‌های قانع شدن یک نماینده از ربیعی|چه کسی اجازه داده است که 50 نفر با وزیر به صحن بیایند؟

حاشیه‌های قانع شدن یک نماینده از ربیعی|چه کسی اجازه داده است که 50 نفر با وزیر به صحن بیایند؟

علی ربیعی وزیر کار برای پاسخگویی به دو سئوال در مورد جامعه کارگری در مجلس حاضر شد و بخت یارش بود که محمدرضا صباغیان نماینده سئوال کننده، از توضیح وزیر قانع شد.

به گزارش خبرآنلاين، سوالات از ربیعی درباره وضعیت کارگران و بیکاری جوانان بود که وزیر در پاسخ چندین بار خود را وزیر بی کاران و حامی کارگران معرفی کرد. بعد از توضيحات وزير، زماني كه مطهري از نماينده سئوال كننده پرسيد كه «آيا نياز به راي گيري هست يا قانع شده است؟»،‌ همكاران صباغيان به او مهلت فكر كردن ندادند و هركس تلاش مي كرد تا با محاصره او، نظرش را به سمت مطلوب خود تغيير دهد.

در كنار علي اصغر يوسف‌نژاد و بهروز نعمتي كه تلاش مي‌كردند او را از راي گيري براي سئوال منصرف كنند، حسين مقصودي نيز تلاش كرد تا صباغيان با فرياد زدن «وزير كار استيضاح» او را براي به راي گذاشتن سئوال ترغيب كند.

سرانجام در ميان همهمه‌ها، صباغيان گفت كه اگر وزیر قول بدهد تا یک ماه آینده تدبیری بیاندیشد، از اين موضوع قانع شده است. اما اين هياهو و حاشيه‌سازي براي قانع شدن او به همين جا ختم نشد، چه آنكه محمد پورابراهيمي در تذكري اين نكته را به مطهري كه رياست مجلس را برعهده داشت، گوشزد كرد.

او خطاب به مطهري گفت: كجا اينگونه بوده است كه 20 نفر از همراهان وزير به مجلس بيايند و دور فرد سئوال كننده را بگيرند؟ اصلا نمي گذارند كه فرد تصميم بگيرد. شما بايد مي گفتيد متفرق شوند تا فرد بتواند تصميم بگيرد. 20 نفر از همراهان وزير دور نماينده سئوال كننده ريختند كه درست نبود. چه كسي در صحن اجازه داده است كه 50 نفر با وزير به صحن بيايند؟

مطهري هم اين تذكر را در مورد اينكه افراد زيادي با وزير وارد مجلس شده اند وارد دانسته و قصور را متوجه هیات رئیسه عنوان کرد.البته وی افزود: دور نماينده سئوال كننده هم بيشتر خود همكارانمان بودند که بايد رعايت كنند نه همراهان وزیر.

او در پاسخ به اين بخش از صحبت‌هاي پورابراهيمي كه ناتواني مطهري در كنترل زمان جلسه را موجب از دست رفتن فرصت براي طرح سئوالش،‌ مي دانست، گفت: اين مثل اين است كه بگوييم تمام دنيا را در يك تخم مرغ جاي دهيم كه نمي شود. مجلس زمان كافي براي طرح سئوال بعدي نداشت.

27217

کد N1786223

وبگردی