آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

احتمال تغییر ترکیب تیم ملی دوچرخه سواری برای حضور در میادین جهانی

احتمال تغییر ترکیب تیم ملی دوچرخه سواری برای حضور در میادین جهانی

سرمربی تیم دوچرخه سواری سرعت ایران پس از عزیمت تیم به کاپ جهانی لهستان گفت: ترکیب تیم باز است و امکان تغییر در ترکیب رکابزنان و افزایش سهمیه ها وجود دارد.

محمد ابوحیدری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تیم دوچرخه سواری سرعت ما موفق شد امسال سه سهمیه حضور در کاپ ها و مسابقات جهانی را بدست آورد و با همین هدف پس از برگزاری اردوها تیم با ترکیب چهار ورزشکار راهی اولین مرحله کاپ جهانی در لهستان شده است. 

وی افزود: حضور ما در این رقابتها زمینه ای است برای اینکه بتوانیم سال آینده سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را دریافت کنیم و برای دستیابی به این هدف باید به کاپ های جهانی برویم.  لهستان اولین کاپی است که باید در آن شرکت می کردیم. هر چند که زمان این رقابتها در موقعیتی است که رکابزنان ما در شرایط آمادگی عمومی و بدنسازی قرار دارند اما برای ادامه راه باید در این رقابتها حاضر می شدیم. 

سرمربی تیم دوچرخه سواری سرعت ایران خاطرنشان کرد: بعد از این رقابتها کاپ جهانی انگلیس است که چون بلافاصله بعد از این دیدارهاست به آن نمی رسیم و بعد از آن هم بلاروس و کانادا می باشد. برای اینکه بتوانیم سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان پیست سال آینده را بگیریم فقط قصد داریم در یک یا دو کاپ شرکت کنیم. 

وی ادامه داد: سال آینده چهار کاپ و مسابقات قهرمانی جهان برگزار می شود که با توجه به برگزاری بازیهای آسیایی در این سال هدفمان حضور در تمامی رویداد ها است. 

حیدری با تاکید بر اینکه معضل همیشگی ما نبود پیست چوبی است، گفت: متاسفانه پیست چوبی نداریم و این مسئله صد در صد مشکل پیش می آورد. این مسئله معضل همیشگی ماست چرا که باید در پیست ۳۳۰ متری سیمانی تمرین کنیم و برویم در پیست چوبی مسابقه بدهیم. به هر حال مجبوریم و بچه ها نیز به این شرایط عادت کرده اند. اما من همیشه تاکید کرده ام اگر پیست چوبی داشته باشیم و تمرینات مان در این مکان باشد رکابزنان ما پتانسیل این را دارند که مدال المپیک را در بخش سرعت دریافت کنند. 

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا باید در تمام رقابتهای جهانی با همین ترکیب شرکت کنیم یا اینکه ترکیب تیم قابل تغییر است، گفت: امکان تغییر وجود دارد. تیم باز است و هر کسی نزدیک به هر مسابقه شرایط خوبی داشته باشد شانس شرکت در این رقابتها را پیدا خواهد کرد. 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال دیگری که مبنی بر اینکه ایران برای حضور در کاپ های جهانی تنها در چند ماده شرکت می کند و این سهمیه ها در چه موادی است، بیان کرد: با توجه به موفقیت های اخیر رکابزنان و اینکه در بخش سرعت عملکردمان بسیار خوب بود، توانستیم سه سهمیه دریافت کنیم و امسال در سه ماده تیم اسپرینت، اسپرینت انفرادی و کایرین در رقابتها حاضر می شویم. قرار است در کاپ لهستان دانشور در کایرین و اسپرینت انفرادی و سه رکابزن دیگر در تیم اسپرینت مسابقه دهند. متاسفانه نتوانستیم در مواد نیمه استقامتی و استقامتی سهمیه ای بگیریم اما سال آینده اگر خوب کار کنیم شانس افزایش تعداد سهمیه ها را خواهیم داشت. 

تیم دوچرخه سواری سرعت ایران با ترکیب چهار ورزشکار بامداد امروز چهارشنبه راهی لهستان شد تا در اولین مرحله کاپ جهانی سال ۲۰۱۷ که در این کشور برگزار می شود شرکت کند. 

کد N1786177

وبگردی