آفتاب

در دولت یازدهم ۴۰ درصد به تشکل‌های مدنی اضافه کردیم

در دولت یازدهم ۴۰ درصد به تشکل‌های مدنی اضافه کردیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: گسترش تشکل‌ها باعث ایجاد گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و آرامش می‌شود. در دولت یازدهم ۴۰ درصد به تشکل‌های مدنی اضافه کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس در پاسخ به محمدرضا صباغیان نماینده بافق درباره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی عنوان کرد: من ایجاد تشکل‌ها را از نقط قوت وزارت‌خانه‌ام می‌دانم. این وزارت‌خانه را وزارت تشکل‌ها می‌شناسم و معتقدم تعاونی‌ها، تشکل‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کافرمایی و کارگری و تشکل‌های بازنشستگی در حوزه صندوق کشوری را در حوزه کاری خود گسترش دادیم، گفت: از تشکل خیر جمعی تا کار جمعی و صنفی و بازنشستگی در حوزه وزارتخانه به آن پرداختیم و می‌پردازیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما در کشور احزاب بزرگ نداریم برای همین تشکل‌ها می‌توانند رابطه دولت و مردم را افزایش دهند، گفت: به این دید معتقدم و در برنامه ۱۳۹۲ به آن اشاره کردم و معتقدم گسترش تشکل‌ها باعث ایجاد گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و آرامش می‌شود و ما برای حل مسائل کشور به این تشکل‌ها نیازمندیم و برای این به گفت‌وگو و اجماع ملی نیاز داریم.

ربیعی با اشاره به اینکه هنوز کارهای انجام شده برای تشکل‌ها کافی نیست، خاطرنشان کرد:  اما ادعا می‌کنم آمار نشاندهنده این است که آیین‌نامه‌های تشکل ها را تصویب کردیم در دولت یازدهم ۴۰ درصد به تشکل‌های مدنی اضافه کردیم. در حوزه کارگری و کارفرمایی آمارها موجود است. درب وزارت کار به روی کارگران و کارفرمایان باز است. سال ۹۲ ۷ هزار و ۹۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی دشتیم و در پایان سال ۹۵  این تعداد به  ۱۲ هزار و ۷۷۴ تشکل افزایش پیدا کرده و رشدی ۱ و نیم برابری داشته است.

ادامه دارد..

 

کد N1786137

وبگردی