آفتاب
رای صادره قطعی است؛

بسته شدن پرونده جعل امضا در تیر و کمان بدون مشخص شدن متهم!

بسته شدن پرونده جعل امضا در تیر و کمان بدون مشخص شدن متهم!

پرونده جعل امضا در فدراسیون تیر و کمان در حالی با حکم قطعی دادگاه تجدید نظر و تبرئه شدن مظنونین آن بسته شده که همچنان مشخص نیست متهم اصلی این پرونده کیست!

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده جعل امضا در فدراسیون تیر و کمان از آنجا تشکیل شد که اسفندماه سال ۱۳۹۰ نامه ای از طرف کریم صفایی و از طریق ایمیل این فدراسیون به فدراسیون جهانی تیر و کمان ارسال شد با این محتوا که «دوره ریاست چهار ساله من به اتمام رسیده اما همچنان به عنوان رئیس غرب آسیا و نایب رئیس آسیا با مجموعه تیر و کمان همکاری دارم»؛ البته صفایی مدعی بود که نقشی در این نامه و ارسال آن نداشته و همین مسئله باعث مطرح شدن موضوع جعل امضا در فدراسیون تیر و کمان شد. 

ارسال نامه جنجالی به فدراسیون جهانی تیر و کمان دقیقا دو روز پس از پایان ریاست کریم صفایی در فدراسیون و آغاز به کار محمدعلی شجاعی انجام شد. اظهار بی اطلاعی صفایی از این نامه و متهم شدن افرادی از داخل مجموعه تیر و کمان به این موضوع، پای پلیس فتا و بازپرسی را به فدراسیون باز کرد و اینگونه پرونده این اتفاق را به جریان افتاد.

پرونده جعل امضا در فدراسیون تیر و کمان چهار سال متوالی در جریان بود تا اینکه اسفندماه سال گذشته و درست همزمان با برگزاری مرحله چهارم مسابقات جام جهانی داخل سالن در آمریکا، دادگاه رسیدگی تشکیل شد و طی آن امید نجاری مدیر تیم های ملی که در زمان ریاست کریم صفایی، رئیس دفتر وی بود، به یک سال زندان محکوم شد ضمن اینکه محمدرضا حاجی انزهایی رئیس کمیته بین الملل فدراسیون هم به پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد. 

این حکم با اعتراض امید نجاری همراه بودکه به دلیل همراهی ملی پوشان در آمریکا، نتوانسته بود در جلسه دادگاه شرکت کند. بر همین اساس پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد و در نهایت ۱۴ شهریورماه حکم تبرئه وی مسئول کمیته روابط بین المللی از اتهامات مطرح شده، زندان و جریمه نقدی به صورت نقدی صادر شد. 

با صدور این حکم پرونده جعل امضا در فدراسیون تیر وکمان مختومه اعلام شده در حالیکه هنوز مشخص نیست نامه ارسالی به فدراسیون جهانی دقیقا از طرف چه کسی انجام شده است!

کریم صفایی که مدعی است چنین نامه ای را به فدراسیون جهانی ارسال نکرده است، امید نجاری و  محمدرضا حاجی انزهایی هم طبق حکم اخیر از اتهامات مطرح شده تبرئه شده اند. با این اوصاف این سوال مطرح است  که ارسال نامه به نقل از کریم صفایی و برای فدراسیون جهانی توسط چه کسی و دقیقا با چه هدفی انجام شده است؟

این پرسشی است که روز گذشته و در جریان نشست خبری فدراسیون تیر و کمان هم مطرح شد اما هیچ پاسخ دقیقی برای آن نبود. فقط نجاری تاکید کرد که من دیگر به این موضوع کاری ندارم و فدراسیون خودش می داند که چه کار کند. حتی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه « با توجه به رای جدید صادر شده، موضوع جعل امضا در تیر و کمان به کجا می رسد؟»، تاکید شد که این پرونده این موضوع مختومه اعلام شده است.

رای تجدید نظر دادگاه مبنی بر برائت نامبردگان قطعی است. پرونده جعل امضا هم در حالی مختومه اعلام شده که هنوز مشخص نیست نامه استعفای کریم صفایی به فدراسیون جهانی که باعث مشکلات زیادی برای تیر و کمان شد را چه کسی به فدراسیون جهانی ارسال کرده بود!

کد N1785984

وبگردی