آفتاب
پیشرفت۳۰ درصدی تالار شهر اردبیل

فرجام پروژه‌ای که وزیر را ملاقات کرد/بخش خصوصی هم پای کار نیامد

فرجام پروژه‌ای که وزیر را ملاقات کرد/بخش خصوصی هم پای کار نیامد

اردبیل – تالار شهر اردبیل به عنوان مهم‌ترین پروژه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان اردبیل قلمداد می‌شود که با گذشت سه سال فقط ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ونوس بهنود: در سال ۹۲ پروژه تالار شهر اردبیل به عنوان پاسخی قاطع به نیازهای فرهنگیان و هنرمندان این استان کلید خورد.

قرار بود تالار شهر مجموعه‌ای از سالن‌های تخصصی تئاتر و موسیقی را در برداشته و نیاز هنرمندانی که در نبود یک سالن تخصصی گرفتاری‌ها داشته‌اند را پاسخ گوید.

احداث تالار شهر اردبیل در ۱۳ هزار مترمربع و سه‌طبقه با سالن‌های مجزای نمایش و موسیقی با پیشرفته‌ترین تجهیزات خبر خوشی برای اصحاب فرهنگ و هنر بود و با این وجود پای تالار شهر نیز در باتلاق کمبود اعتبارات به مدت سه سال متوالی باقی ماند و این پروژه امروز پیشرفت مطلوبی ندارد.

کمبود اعتبار متولی ساخت

به دلیل نبود سالن‌های تخصصی، تمامی برنامه‌های هنری از جمله نمایش و موسیقی در تنهاسالن شهر یعنی سالن فدک برگزار می‌شود.

یکی از شهروندان اردبیلی معتقد است سالن فدک با وجود اینکه امکانات مطلوبی ندارد اما به سالن چند منظوره تبدیل شده و از برنامه ادارات، همایش های علمی و مسابقات گرفته تا کنسرت موسیقی و تئاتر در آن برگزار می‌شود.

نادری تصریح کرد: کمبود امکانات موجب شده همواره در طول برگزاری کنسرت‌ها و یا نمایش ما شاهد کیفیت بد اجراها باشیم.

کمبودهایی که عنوان شد فتح بابی بود برای ضرورت ساخت تالار شهر در اردبیل که بتواند سالن‌های تخصصی در اختیار هنرمندان قرار دهد.

با این وجود مطابق اظهارات مدیرکل ارشاد اسلامی استان این پروژه با کمبود اعتبار مواجه است.

کد N1785764

وبگردی