آفتاب

دو پلاک ثبتی مربوط به قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها بررسی شد

دو پلاک ثبتی مربوط به قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها بررسی شد

رئیس شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بررسی دو پلاک‌ ثبتی باتوجه نظر و حکم کمیسیون ماده 7 آیین‌نامه اجرایی ماده یک قانون اصلاح لایحه قانونی «حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها» در صحن علنی برای اولین بار قرائت و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پایان هجدهمین جلسه شورای شهر محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات این جلسه پرداخت.

در این جلسه برای اولین بار موضوع بررسی دو پلاک‌ ثبتی با توجه نظر و حکم کمیسیون ماده 7 آیین نامه اجرایی ماده یک قانون اصلاح لایحه قانونی «حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها» در صحن علنی قرائت و بررسی شد.

رئیس شورای شهر با اشاره به بررسی پلاک ثبتی ۳۱۵/۲/۲ در صحن شورا اذعان کرد: براساس قانون اعضا باید به حکم صادر شده رای دهند و یا حکم را تایید و یا آن را رد می‌کنند اما امروز روی این مساله بحث شد که آیا می‌توان بندی را اضافه کرد یا خیر؟

او ادامه داد: آنچه امروز اهمیت دارد و جدید است؛  اینکه این پرونده‌ها هرگز در گذشته در صحن علنی مطرح نمی‌شد و امروز اولین پرونده مربوط به حکم کمیسیون ماده هفت در مورد باغات بررسی شد. در همین راستا بحث‌های بسیار مبسوطی در این زمینه صورت گرفت و حکم کمیسیون باغات برای حداکثر جریمه به اتفاق اکثریت آرا در صحن شورا به تصویب رسید.

هاشمی درباره ویژگی‌های این پلاک ثبتی گفت: این ملک با 47 هزار متر مربع مساحت در منطقه ۵ واقع و در سال 92 پروانه ساخت آن صادر شده است درحالیکه بیش از 472 اصله درخت با قطر بیش از 60 سانت در آن وجود داشته است.

کد N1785743

وبگردی