آفتاب

ایران در پی مذاکره مجدد درباره هیچ بندی از برجام نیست/ محصورین هر کسی را که اراده کنند، می‌توانند ببینند

ایران در پی مذاکره مجدد درباره هیچ بندی از برجام نیست/ محصورین هر کسی را که اراده کنند، می‌توانند ببینند

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ایران به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی در پی مذاکره مجدد در خصوص هیچ بندی از برجام نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی شمخانی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌ که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی درباره اظهارات وزیر دفاع روسیه که در دیدار با مقامات اسرائیلی اعلام گفته است ایران و حزب‌الله لبنان باید از جنوب سوریه خارج شوند، گفت: تاکنون چنین حرفی را نشیندم، نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان فقط در جنوب سوریه نیستند بلکه در همه جای سوریه وجود دارند، البته این حرف را دولت روسیه هم تایید نکرده و احتمالا این مطلب را رسانه‌های اسرائیلی عنوان کرده‌اند.

وی در خصوص تصویب قانون کاستا علیه ایران که به مادر تحریم‌ها معروف است، اظهار داشت: کنگره آمریکا امروز می‌خواهد قانون کاتسا را تمدید کند، زمانی آمریکا بمب مادر تولید می‌کرد. از زمانی که آنها بمب مادر تولید کرده‌اند تا الان که ایران توسعه یافته و به کشوری مقتدر تبدیل شده است. همه این موارد نشان از بی‌اثر بودن این مادرهای بی‌ریشه در اقدامات بنیادین ملت ایران که دفاع از هویت ملی و سرزمینی خودشان هستند، است.   

همه‌پرسی به سود مردم اقلیم نبوده و نیست

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی درباره  آینده تحولات اقلیم کردستان عراق با توجه به عقب‌نشینی حزب بارزانی تصریح کرد: اقلیم کردستان و مردم کرد دوستان و برادران تاریخی، تمدنی و مذهبی ما هستتد. همیشه مردم ایران بهترین برای همه اکراد بودند.

شمخانی ادامه داد: ما تلاش کردیم از برگزاری این همه‌پرسی جلوگیری کنیم چراکه به سود آنها نبوده و نیست، اما متاسفانه آقای بارزانی با استناد به یکسری اطلاعات غلط، همه‌پرسی را انجام داد که این همه‌پرسی در مناطق جنوبی اقلیم کردستان با کمترین استقبال مواجه شد.

بارزانی به نصیحت‌ها گوش نکرد

وی با اشاره به مذاکرات ایران با رئیس اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: از قبل به بارزانی نصیحت شد که این کار به نفع ملت کرد و حتی شخص شما نیست که ادامه دهید اما متاسفانه آقای بارزانی گوش نکرد و منجر به انشقاق در مردم کرد شد و چاره‌ای ندارد جز اینکه حاکمیت اقلیم کردستان که از نظر زمانی هم پایان یافته است، تحویل بدهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر امنیت آب به خصوص در مرزهای شرقی کشور خاطرنشان کرد: برخی از چالش‌های آب ناشی از عدم استفاده بهینه در منطقه است. قسمت عمده آن عدم همکاری افغانستان و قسمتی از آن ضرورت تامین آب از دریای عمان است که همه این برنامه‌ها مورد توجه ما قرار دارد. 

ایران در پی مذاکره مجدد درباره هیچ بندی از برجام نیست

شمخانی درخصوص مذاکره مجدد بر سر برنامه موشکی و برجام نیز ابراز داشت: ایران ضمن اینکه در عمل ثابت کرد در عمل پایبند توافق صورت گرفته است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم هشت مرتبه آن را تایید کرد، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به دنبال مذاکره مجدد در خصوص هیچبندی از برجام نیست و در خصوص مسائل دفاعی هم، تحت هیچ شرایطی مذاکره مجدد نخواهیم داشت.

وی افزود: برنامه موشکی ایران موضوع پایان یافته‌ای است و براساس توان بومی خودمان احتیاجات خود را تامین می‌کنیم. 

واژه حصر واژه درستی نیست

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در خصوص رفع حصر بیان کرد: زمانی که دلیل وقوع آن حل شود، دلیل آن هم روشن است که پس از انتخابات ۸۸ رخ داده است. 

شمخانی با بیان اینکه آنها هر کسی را که اراده کنند می‌توانند ببینند، یادآور شد: واژه حصر واژه درستی نیست این آقایان مدنظر شما در حصر نیستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: اخیرا آقای کروبی درخواست کرد که آقای دوستی را ببیند و انجام شد.

کد N1785718

وبگردی